Detail kurzu
EFEKTÍVNA KOMUNIKÁCIA A ASERTIVITA
TM Consulting, s.r.o.
Kurz nebol aktualizovaný viac ako rok.
Popis kurzu
Cieľom je rozvoj komunikačných zručností. Schopnosť efektívne komunikovať je kľúčovou kompetenciou, ktorá determinuje úspech tímlídra pri plnení pracovných úloh a dosahovaní stanovených cieľov. Cieľom modulu je rozvoj komunikačných zručností, ktoré sú potrebné pre:
- efektívne odovzdávanie informácií,
- eliminovanie komunikačných šumov a nedorozumení,
- znižovanie napätia v pracovných vzťahoch.
Obsah kurzu
EFEKTÍVNA KOMUNIKÁCIA S KLIENTOM
- profesionalita pracovníka
- sebapoznanie a poznanie iných
- vnímanie odlišností a ich využitie pre efektívnu komunikáciu s klientom
INTERPERSONÁLNA KOMUNIKÁCIA
- neverbálne prejavy správania
- verbálna komunikácia, komunikačné kanály
- prijímanie informácií, aktívne počúvanie
- techniky kladenia otázok, reagovanie na otázky
- chyby posudzovania, spätná väzba
ROZDIELY MEDZI JEDNOSMERNOU A OBOJSMERNOU KOMUNIKÁCIOU PRI ODOVZDÁVANÍ INFORMÁCIÍ
- vybrané komunikačné zručnosti ako nástroj efektívnejšej komunikácie s interným a externým klientom
- dávanie konštruktívnej spätnej väzby
- prijímanie kritiky – predchádzanie konfliktným situáciám na pracovisku
ASERTÍVNE SPRÁVANIE AKO NÁSTROJ PREDCHÁDZANIA A RIEŠENIA NÁROČNÝCH SITUÁCIÍ V KOMUNIKÁCII
- oboznámenie so základnými asertívnymi právami
- precvičovanie zručností presadzovania oprávnenej požiadavky
- odmietanie neprijateľných požiadaviek
- dávanie konštruktívnej kritiky
- prijímanie oprávnenej a neoprávnenej kritiky
- určovanie pracovných priorít
Cieľová skupina
Vzdelávanie manažérov, tímlídrov, supervízorov, líniových manažérov, výrobných majstrov.