Detail kurzu
Riešenie konfliktných situácii
MEGA Education s.r.o.
Popis kurzu
„Som veľmi spokojná. Lektorka bola perfektná, zvolila dobré hry aj prípady zo života. Tempo bolo prispôsobené skupine. Oceňujem rôzne formy – výklad a hry.“
Ciele:
- Vedieť sa „naladiť“ na druhú stranu a tým predchádzať konfliktom.
- V prípade vypätej situácie zvoliť vhodný štýl interakcie a argumentácie.
- Získať kontrolu nad emóciami – vlastnými aj tých druhých, najmä vo vypätých situáciách.
Obsah kurzu
- Vnímanie vlastných emócii – až keď vieme, čo sa s nami deje, vieme to ovládať
- Riadenie vlastných negatívnych emócií
- Schopnosť vnímania a rozpoznania emócií druhých ľudí
- Osobné alergie – prečo na niektorých ľudí reagujeme „emočnejšie“ než na iných
- Techniky emocionálnej obrany voči negatívnym emóciám tých druhých
- Komunikačné pasce a manipulácia
- Dynamika v pozadí konfliktov – signály a dôvody eskalácie
- Základné typy konfliktov
- Práca s konfliktnými osobnostnými typmi (ignorácia, prerušovanie, spochybňovanie, odmietanie a kritizovanie)
- Štýly riešenia konfliktov, výhody a riziká jednotlivých štýlov a konkrétne kontexty ich využitia
- Zmena nastavenia voči konfliktným situáciám (bariéry a ich tendencia konflikt eskalovať)
Cieľová skupina
riadiaci pracovníci a všetci zamestnanci, ktorí sú vystavení náročným konfliktným situáciám
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality