Detail kurzu

Vedenie ľudí INAK * nadšenie * motivácia * koučovací prístup - špeciálny výcvik profesionálneho manažéra (8 DNÍ) aj ON-LINE

Espiral, s.r.o.

Popis kurzu

Naďalej vedieme i tréningy a koučovacie stretnutia OSOBNE - avšak len s individuálnym prístupom "One to One". 

Skupinové stretnutia v tieto dni realizujeme cez on-line médiá, formou interaktívnych on-line stretnutí, webinárov, pre vzájomnú podporu a ďalší rast.

TOP tréning Vedenie ľudí INAK * nadšenie * motivácia * koučovací prístup, povedieme inak, ako bežne poznáte!

Trénovaním cez zážitok, prostredníctvom zážitkovej pedagogiky, dôjde k overeniu a osvojeniu si funkčných postupov moderného lídershipu, priamo v praxi.

Aktuálne vypísané termíny: 29.-30.4.; 6.-7.5.; 21.-22.5.; 28.-29.5.2020

(spýtajte sa na vlastné termíny)

Rozsah:

  • 9:00 – 16:30 hod (8 dní: 2+2+2+2dni)
  • 10 os. v tréningu maximálne

Miesto konania:

  • Tréningová miestnosť spol. Espiral, Priemyselná 8, 3. poschodie, Bratislava

O čo tu pôjde?

Dovoľte nám ponúknuť Vám, vysoko intenzívny 8-dňový rozvojový program, realizovaný zážitkovou interaktívnou formou, využívaním rozvojových hier a účinných koučovacích techník.

Vrátane študijných individuálnych zadaní, medzi jednotlivými stretnutiami, ide o 2-mesačný, doslova „NADUPANÝ“ TRÉNING mäkkých a PC zručností v rozšírenej forme, zostavený na základe osvedčených skúseností, pre moderne zmýšľajúceho manažéra a rešpektovaného lídra, s využiteľnosťou nie len v pracovnej oblasti.

Medzi jednotlivými stretnutiami, pracujeme na individuálnych zadaniach, sú skvelým spôsobom osvojovania si naučeného, vytvárania trvalých návykov. 

CIEĽ:

  • Doplnenie a zdokonalenie manažérskych nástrojov, získanie stability a načerpanie ideálneho pracovného elánu a efektívneho výkonu
  • Eliminovanie stresu, ktorého zdrojom býva i ľudské nedorozumenie, z dôvodov nepôsobivej komunikácie, neschopnosti aktívne počúvať, či vystupovať zdravo asertívne, rovnako tak prokrastinácia a neefektívne využívanie svojho času
  • Zdokonalenie a rozvinutie riadiacich, motivátorských, komunikačných, prezentačných schopností a zručností, negociácia (schopnosť rokovať win:win) a účinné riadenie konfliktov
  • Poznanie svojej hodnoty – skutočnej identity lídra, budovanie dobrej atmosféry na pracovisku
  • Uplatňovanie vhodných vodcovských štýlov, situačné štýly riadenia

Súčasťou tréningu, je mnoho, rokmi overených poznatkov, psychologických dotazníkov, na zlepšenie sebapoznania, interaktívnych diskusií, aktivít a rozvojových aktivít, kde si naučené veci precvičíte a zažijete priamo u seba.

  • Modul zameraný na koučovanie, Vás pripraví na efektívne vedenie partnerských rozhovorov, podporu tvorivej atmosféry v tíme, pre dosahovanie vysokého výkonu.

Tréningom sa zameriame na rozvoj a prehĺbenie vedomostí, zručnosti a praktický tréning inšpiratívneho lídra

Forma vzdelávania:

  • Tréningy s krátkymi vzdelávacími blokmi a precvičovaním konkrétnej zručnosti, s reflexiou využiteľnosti do praxe
  • Minimum teórie, maximum učenia  trénovaním
  • Funkčné stratégie, príklady z praxe: demo ukážky techník a stratégií, s následným trénovaním účastníkov
  • Kombinácia klasickej výučbu (znalosti) s praktickým nácvikom koučovania a sebakoučovania
  • Koučovací prístup, koučing, techniky NLP metódy
  • Prvky zážitkovej pedagogiky
  • Individuálne trénovanie  naučeného v praxi a (samo)štúdium medzi  jednotlivými tréningmi

Napísali o nás: https://www.espiral.sk/napisali-o-nas-2/

Napíšte nám a povedzte o svojich požiadavkách: erika.feketova@espiral.sk


Obsah kurzu

  • Zážitkovou pedagogickou Vás prevedieme témami, s trvalým efektom pozitívnej zmeny:

    Efektívna komunikácia pokročilo (verbálna a neverbálna) a aktívne počúvanie, správne kladenie správnych otázok – v pracovných i osobných vzťahoch, eliminácia nedorozumení
    • Nácvik aktívneho počúvania 
    • Koncept nenásilnej komunikácie, ako dôležitej súčasti zrelých rozhodnutí, sebamotivácie a formy empatie človeka k sebe samému a svojmu okoliu

    Alchýmia v pôsobivej, partnerskej komunikácii

    Budovanie experta v sebapoznaní, poznaní ľudí okolo seba, porozumení osobnosti - Typológia osobnosti pokročilo a riadenie talentov 

    • SWOT, poznanie ako svojich silných a „slabých stránok“, tak u svojich kolegov, ako nám táto vedomosť uľahčí spoluprácu s ľuďmi, keď sú v záťaži, pod stresom, keď je potreba tím rozvíjať

    Rôznorodosť uhlov pohľadu, podstata porozumenia typológie osobnosti, pochopenie správania a reakcií komunikačného partnera:

  • Osobná perspektíva a pohľad na vec:CELKOVÝ / DETAILNÝ
  • Nasmerovanie povinností: ĽUDSKÝ / ÚLOHOVÝ prístup
  • Nasmerovanie motivácie: DOSIAHNUTIE CIEĽA / ÚTEK
  • Motívy konania: VOLITEĽNÝ / METODICKÝ prístup
  • Do akcie: AKTÍVNY / HODNOTIACI prístup

Bariéry budované chybami prvotného vnímania

Ako v minimálnom čase vhodne odpovedať, predstaviť svoj zámer, požiadavku, stanovisko či cieľ, v súvislosti s typom „poslucháča“?

Ako maximalizovať vplyv svojich vyjadrení?

Ako zvýšiť svoju schopnosť presvedčiť a originálne formulovať myšlienku v hovorenej i písomnej forme?

Poznanie, čo hrá v komunikácii skutočnú rolu a pomáha nám to ísť, svojmu komunikačnému partnerovi na ceste v ústrety

Ako nerobiť zbytočné kompromisy, či ako efektívne rokovať a vyjednávať Schopnosť prispôsobiť svoj prejav na základe rýchleho odlíšenia rôznych typov poslucháčov a pisateľov

Asertivita prepojená s empatiou, asertivita vytvárajúca skvelú komunikačnú atmosféru
  • Asertivita a vplyv na zdravé riskovanie, kreativitu, pre súhru v partnerstve, pre budovanie kvalitných vzťahov
  • Asertivita, nie agresivita a už vôbec nie pasivita, práca s ľuďmi, nie proti nim
  • Zásady a sociálne spôsobilosti asertívneho správania, schopnosť ceniť si seba a svoje práva, oceňovať druhých, schopnosť prijímať a vyjadrovať kritiku, schopnosť riadiť rozhovor
  • Zvyšovanie sebaúcty a rešpektu, identifikovať svoje potreby a priania, schopnosť požiadať a dôjsť tak k naplneniu potrieb, prijatie zodpovednosti za svoje vlastné správanie, postoj k chybe

Poskytovanie účinnej spätnej väzby "ADO" - pochvala i vytýkací rozhovor


Silný rečník - TOP základy pre prezentačné zručnosti - Mediatréning

  • Veľkí rečníci nás povedú
  • Autenticita vyspelo, ľudskosť a profesionalita
  • Komunikácia v kontexte prezentéra
  • Vycibriť schopnosť rozprávať pred ľuďmi, viac si veriť, bez toho aby záležalo na type publika, na tom, či sme za stolom, či na pódiu, alebo na stretnutí známych
  • Naučíme sa, ako skoncovať s katastrofickými scenármi raz a navždy, objaviť svoje triumfy a nastaviť sa na úspech
  • Vedomosti a zručnosti obohatíme o tipy ako nie len PREKONAŤ trému a strach z vystupovania, či argumentácie, ale ako jej predísť a túto vedomosť aplikovať na ľubovoľné oblasti vo svojom živote, na ktorých každej osobne veľmi záleží
  • Autenticky vyjadrované myšlienky, presvedčivá prezentácia idei, ako vytvoriť dobrý prvý dojem a získať si poslucháčov
  • „Moja osobná značka, dôveryhodnosť“ - „Viem KTO SOM, v čom je moja hodnota a čo ponúkam; Rešpektujem seba aj druhých” - „Viem KTO je náš klient/trh a čo je moje PREČO, AKO to robím, že je môj nadriadený, kolega, klient spokojný a rozpráva o získanom úžitku ďalej„
  • ÉTOS – LOGOS – PÁTOS –  predvedieme si a natrénujeme tri zložky rečníckeho umenia podľa Aristotela – silný a pevný postoj, sebaistý pri sedení, hlasitosť, dynamika reči, očný kontakt
  • Vnímanie svojho publika, efektívna spolupráca a diskusia s poslucháčmi
  • Tréning reakcií na námietky, účinná argumentácia a vyjednávanie na úrovni
  • Ako skoncovať s trémou, strachom, ktoré nás paralyzujú a ako začať obchodný rozhovor, rozhovor s nadriadeným pracovníkom, či kolegom, prípadne sa zapojiť do ľubovoľných rozhovorov, ktorým doteraz „vždy šéfovali“ výrazní extroverti
  • Rýchla relaxácia mysle, svalov a ciev, pred záťažovou situáciou, ako si zabezpečiť dobrú náladu a svoju prezentáciu, rozhovor, či telefonát, si skutočne užiť


Základné princípy rozvojovej metódy NLP
  • Komunikačný model NLP (neuro lingvistické programovanie) v sociálnom kontakte 
  • Filtre a preferenčné kanály vnímania sveta – „ako sa prejavujem a učím ja a ako moji kolegovia, partneri“, s ohľadom na osobnostný komunikačný typ a submodality (Visual, Auditory, Kinesthetic, Olfactory, Gustatoryai - trénovanie  uvedomelého
  • Mirroring – Leading – Rapport
  • Tajomstvo charizmy - viac vplyvu, viac úspechu
  • Tvorivý prístup k životu a rozvíjanie emocionálnej inteligencie
  • Poznanie stratégií úspešných

Reč tela, neverbálna komunikácia a asertívne mimoslovné správanie -
pokročilo


Základy koučingu a vedenia koučovacích rozhovorov

Koučing je pre lepšie porozumenie – mentálny tréning, koučovací prístup, v ktorom ide o partnerský a rovnocenný vzťah, založený na vzájomnej dôvere medzi koučom a koučovaným, slúžiaci na rýchlejšie a efektívnejšie dosiahnutie klientových cieľov. Ide o štruktúrovaný a špecifický rozhovor, za účelom dosiahnutia výnimočných požadovaných výsledkov, prihliadajúc na predstavy klienta a jeho jedinečnosť.

  • Objektivita a stanovovanie SMART-B cieľov – ako si určiť dobrý cieľ, ktorý bude realizovateľný a pomenovať objektívnu realitu (Tvorba osobných vízií, plán cesty, realizácia)
  • Efektívne uplatňovanie modelu GROW pri hľadaní možností a pomenovávaní strategických krokov, efektívne napĺňanie svojich cieľov, cieľov tímu

Self coaching, využívanie koučovacieho princípu

  • Sebarozvoj sebakoučovacím prístupom – hľadanie vlastných odpovedí na otázky a témy, ktoré riešite
  • Odstraňovanie vonkajších i vnútorných bariér, prekážok, ktoré Vám bránia v postupe vpred za svojimi cieľmi a predstavami
  • Najlepšie riešenia sú tie Vaše – maximálne využívanie cenného potenciálu, ktorý má každý v sebe, využívať naplno a ďalej s ním pracovať
  • Využívanie prevratných koučovacích techník


Time a stress management, pokročilo

  • Osvojenie si poznatkov a zručností v sfére manažovania času nielen podľa základných princípov, ale aj s ohľadom na hierarchiu hodnôt, životnú a profesijnú stratégiu a priority
  • Poznať a eliminovať zlodejov času, TO DO List, TO DO All
  • Účinná profylaxia stresu

    STOP prokrastinácie a nástup motivácie

  • Ako prekonať odkladanie, ako uvoľniť motiváciu (imaginácia, dôsledkové a alternatívne myslenie), dosiahnuť spokojnosť a emočnú vyrovnanosť
  • Spoznajte nástroje, ktoré u Vás či vo vašich tímoch odstránia, eliminujú nežiaduci stav, správanie a nahradia žiaducim:
  • Demotivácia / Aktívna vnútorná motivácia
  • Prokrastinácia / Akcieschopnosť
  • Neefektivita / Efektivita a produktivita
  • Bezúčelnosť, zlozvyky / Pozitívne návyky, systém
  • Frustrácia / Spokojnosť
  • Odpor k práci / Sebarealizácia
  • Stres / Flow
  • Sebadisciplína, produktivita a efektivita práce
  • Ako súvisia ciele, motivácia a naše kľúčové hodnoty (Kde načerpám palivo; Ako zvýšim rýchlosť, aké sú užitočné skratky?)


Porada ako efektívny nástroj riadenia v praxi

  • Profesionálne organizovanie a vedenie pracovných stretnutí, písanie zápisnice
  • Najčastejšie chyby, účelné pravidlá (v zmysle správneho zadefinovania úloh a určenie ich majiteľov), podnety pre moderný „leadership“
  • Nenechajme na seba hádzať opice iných, motivujme ich k zodpovednosti – jeden zo základov efektívneho leadership-u
  • Voľnočasové aktivity – zdroje radosti a šťastia
  • Pyramída hodnôt, Disneyho model, a iné



Líder, pozná svojich ľudí a efektívne buduje svoj tím

  • Dotazník 9-tich tímových rolí podľa Mereditha Belbina 
  • Prednáška a diskusia k rozdielom, prínosu rolí aj ich vzájomným konfliktom a nedorozumeniam

  • Dotazník pre rozpoznanie seba a výklad výstupu - v závere otestovania a vysvetlenia výsledkov, pre uvedomenie ako sa koho role v tíme prejavujú, bude aplikovaná tímová hra - Einsteinova skupinová hádanka
  • Úroveň tímovej spolupráce je významným kritériom, ktoré prispieva k efektivite pracovnej skupiny. Práve vhodné a rovnomerné zastúpenie tímových rolí, môže viesť ku kvalitným výsledkom práce tímu. Dôležité je uvedomovať si nielen silné, ale aj slabé preferencie (stránky) a vlastnosti členov skupiny – úspešný líder

  • Ako zložiť najefektívnejší tím a vyťažiť z ľudí maximum, kedy vybudovať a kedy nakúpiť, aké úlohy dávať ktorým roliam


Motivácia vs. demotivácia spolupracovníkov

Manažment zmeny - podpora pri zmene

Moderný leadership – leadri, ktorí menili svet nás povedú

  • Budovanie happy team-u, motivácia členov tímu
  • Ako zabezpečiť a udržať dobrú atmosféru na pracovisku

  • Kroky pri vedení ľudí, ktorým je lepšie sa vyhýbať a čo podporiť, aby sme sa stali vplyvnými vodcami
  • Podľa neuro-vedeckého modelu SCARF si pripomenieme situácie a skúsenosti z minulosti, predstavíme si stratégie zmeny
  • Kľúčový vplyv základných potrieb a ich naplnenie na motiváciu zamestnanca, z pohľadu Maslowovej pyramídy hodnôt - pracovná spokojnosť stúpa na základe pozitívnych stimulácii z pracoviska a pracovného procesu

Výberové konania, nábory, obdobie adaptácie pracovníka

  • Príprava adaptačných a hodnotiacich plánov, priebeh hodnotiacich pohovorov, hodnotenie pracovných výkonov, prepúšťanie zamestnancov, Outplacement

Situačný model vodcovstva

Líder pozná seba a svoj štýl, efektívne využíva koučovací prístup a vedie svoje tímy k samostatnosti 

  • Spoznáte svoj preferovaný štýl vedenia, dozviete sa, kedy je ktorý štýl najefektívnejší, na aké typy pracovníkov zaberá, a ktorých daný štýl už brzdí, či zastrašuje...ako situačne upraviť štýl vedenia, aby sme u svojich ľudí uvoľnili maximálny potenciál a umožnili im tak zažívať motiváciu a úspech


Spoločenská etiketa – Ovládanie top základov spoločenskej etikety, bontón, biznis protokol, profesionálne vystupovanie
  • Prvý dojem a imidž
  • Rozdiely v správaní v spoločnosti a v práci
  • Vzdanie úcty a prednostné poradia
  • Pozdrav, privítanie, predstavovanie
  • Tykanie a vykanie, oslovovanie, rozdiel slečna/pani
  • Podávanie rúk, bozky
  • Správne dohodnutie pracovného stretnutia, zasadací poriadok
  • Občerstvenie pre návštevy (zásady a pravidlá stolovania)
  • Biznis formálne a neformálne oblečenie, doplnky, vhodnosť farieb a farebná typológia, módne trendy, vôňa, úprava tváre a vlasov
  • Pozvánky – ako ich písať a čítať
  • Vizitky a práca s nimi
  • Pracovné a spoločenské udalosti
  • Dary a špeciálne príležitosti

Profesionálna telefonická komunikácia

  • Tvorba a štruktúra účinnej správy, tón a tempo reči
  • Techniky účinného telefonovania (podávanie informácií, zisťovanie potrieb, riešenie konfliktov, zaujatie a získanie pre spoluprácu)
  • Záver telefonického rozhovoru a vyhodnotenie telefonátu

Profesionálna E-mailová komunikácia – ako zaujať a získať druhú stranu pre spoluprácu

  • Etiketa a netiketa v E-mailovej komunikácii, účinné pravidlá
  • Pozitívny vplyv e-mailov v procese rozhodovania v tímoch, zvýšenie efektivity komunikácie a účinnosti práce (eliminácia ping-pong efektu)
  • Riadenie informačného toku v spoločnosti – voľba vhodných komunikačných kanálov, ako i voľba správneho publika a vhodného načasovania – nastavenie komunikačných kanálov, procesov


MS OFFICE 2010/2013/2016/365/Mac - iba TOP témy

  • Efektívne tipy triky, TOP techniky pre zefektívnenie práce s nástrojmi tohto kancelárskeho balíka: MS Word, MS Excel, MS Outlook a MS PowerPoint
  • Vysoko intenzívny a individuálny prístup ku každému účastníkovi, práve tam, kde sa vedomostne nachádzate


Efektívne organizovanie – Top tipy pre profesionálny chod svojej kancelárie, či v spolupráci so svojou asistentkou

  • Komplexnosť spravovania agendy, vedúcej ku vzájomnej, spokojnej spolupráci manažéra s asistentkou i s celým vedením spoločnosti


Špeciálne hry, cvičenia, úlohy:

  • uvoľnia atmosféru, roztopia lady – rozpohybujú energiu v účastníkoch
  • posilnia schopnosť prirodzenej empatie, tolerancie, verbálnej i neverbálnej komunikácie
  • posilnia vzájomnú úctu, podporu, dôveru a sebadôveru
  • ponúknu priestor na riešenie úloh, problémov, spoluprácu, zvládnuť telesnú prítomnosť
  • budú slúžiť pre porozumenie užitočnosti a upevnenie tímového ducha, budovanie dobrej atmosféry a proaktivity na pracovisku

V tíme (malých, náhodne vybudovaných skupinkách) sa rozdelia úlohy, účastníci si naplánujú stratégie, vymieňajú informácie a popri tom sa skutočne dobre bavia. Práve vtedy prichádza k uvedomeniu mnohého, rozvoju a upevneniu určitých zručností, ale i kompetencií. Po zrealizovaní úlohy a následnej diskusii, kedy prepojíme celú úlohu-hru s realitou v praxi, je priestor na hľadanie a prepájanie spoločných paralel.

Analýza aktivít zameraná napr. na:

  • Kreativitu, inovatívny proces, presadenie inovatívnych nápadov
  • Ambície, orientáciu na cieľ
  • Riešenie tvorivých napätí v tíme
  • Tímové role

Výstupy a hodnotenia zo strany ľudí, s ohľadom na:

  • Informáciu
  • Emóciu – zážitok
  • Myšlienku – nápady
  • Konanie – praktické využitie zisteného v praxi

Cena v sebe zahŕňa:

  • Lektorov
  • Študijné materiály, podklady pre ďalší individuálny rozvoj
  • Občerstvenie, pitný režim, teplý obed
  • Certifikát – osvedčenie o absolvovanom kurze

Cieľová skupina

Existujúci a budúci:

  • Riaditelia
  • Manažéri
  • Tím lídri
  • Kouči
  • Všeobecne ľudia v riadení
  • Milovníci osobnostného rozvoja cez aktívne zapájanie sa, zážitok
Certifikát Certifikát - osvedčenie o absolvovaní tréningu Poznámka k cene

Pri skupinovej objednávke 3 os a viac, sa zaujímajte o zľavu. Cena tréningu pre Individuálny prístup: One to One prístup: 351,-€/1 deň

Hodnotenie




Organizátor



Ďalšie termíny kurzu
Termín Cena Miesto konania Zarezervovať