Detail kurzu
Traumu rešpektujúci prístup v triede
Inklucentrum - Centrum inkluzívneho vzdelávania
Popis kurzu
ROZVÍJANIE NAPLŇUJÚCICH VZŤAHOV V TRIEDACH
Inklucentrum prináša na Slovensko akreditovaný program inovačného vzdelávania zložený z dvoch modulov:
1. časť: Tvorba bezpečného prostredia
2. časť: Porozumenie náročnému správaniu
Obsah kurzu
Predkladaný vzdelávací program stavia na výskumoch a vedomostiach z neurovedy, ktorá sa postupne rozširuje do psychológie a pedagogiky. Špecificky čerpá z práce profesora psychiatrie Dr. B. Perryho a jeho neurosekvenčného modelu, S. Porgesa, D. Dany a polyvagálneho modelu a Dr. Siegela. Téma tvorby bezpečia v školách sa opiera aj o prácu C. Willsona.
Program je rozdelený do dvoch nadväzujúcich častí:
- časť: Tvorba bezpečného prostredia
- časť: Porozumenie náročnému správaniu,
ktoré môžu účastníci vzdelávania absolvovať aj oddelene. Až absolvovanie obidvoch častí umožní získať osvedčenie o ukončení inovačného vzdelávania.
Prvá časť programu je zameraná najmä na porozumenie vlastného prežívania a prehĺbenie vlastnej empatie. V programe sa interaktívne pracuje s tvorbou bezpečného prostredia, porozumením stresujúcich podnetov z vnútorného aj vonkajšieho prostredia a účastníci si sami na sebe skúmajú, ako ich nervová sústava reaguje na stresujúce, ako aj regulujúce podnety. Táto seba-skúsenostná časť je veľmi podstatná a nevyhnutná k prechodu do druhej časti vzdelávania so zameraním na druhých – deti, žiakov a iných dospelých.
Druhá časť programu obsahuje informácie a aktivity k porozumeniu neurosekvenčného modelu, a teda fungovania mozgu a nervovej sústavy človeka. Zameriava sa na stres ako spúšťač náročného správania detí a opisuje, čo môže byť príčinou náročného správania s odvolaním sa na výskumné štúdie. Prináša päť stavov aktivácie, ale aj ďalšie modely k porozumeniu intenzity zaplavenia stresovou reakciou. Ďalšou významnou časťou vzdelávania je porozumieť systému regulácie, ktorý má viacero úrovní a podľa potreby ho vedieť použiť. Záver vzdelávania sa zameriava na prácu s fyzickým prostredím v školách a medziodborovú spoluprácu, ktorá je nevyhnutná pre podporu detí, žiakov a dospelých v školách.
CIELE VZDELÁVANIA:
- aplikovať inovatívne prístupy vychádzajúce z princípov neuropsychológie a neuropedagogiky a rozvinúť profesijné kompetencie ich využitia v práci s deťmi vo vyučovacej hodine alebo v programe
- rozšíriť a inovovať odborné vedomosti týkajúce sa dôsledkov traumatizujúcich skúseností na ľudský mozog a prežívanie človeka
- rozvíjať, prehlbovať, zdokonaľovať a inovovať profesijné kompetencie pre zvládanie náročného správania u detí v školskom aj mimoškolskom prostredí
- uplatniť najnovšie poznatky z neurovied v aplikácii na prácu s individuálnym dieťaťom a so skupinou detí
- prehlbovať kompetencie týkajúce sa osobitostí, špecifík a princípov práce so žiakmi so špeciálnymi potrebami
- rozširovať preventívne a intervenčné kompetencie v oblasti metód regulácie a deeskalačných techník pri práci s triedou aj individuálnym dieťaťom
- poskytnúť nové východiská pre medziodborovú spoluprácu s ďalšími odborníkmi pri žiakoch v riziku
TERMÍN
Štvor-dňové prezenčné vzdelávanie
1. časť: 23. – 24. 1. 2023, 9:00 – 16:002. časť: 6. 2. a 13. 2. 2023, 9:00 – 16:00
Vzdelávanie je zložené z dvoch modulov s celkovým časovým rozsahom 50h. Po absolvovaní druhého modulu a vypracovaní zadania získavate Osvedčenie o ukončení inovačného vzdelávania.
Cieľová skupina
- pedagogickí a odborní zamestnanci v školách a v školských zariadeniach
- iní odborníci z rezortu zdravotníctva i sociálnych vecí bez vydania osvedčenia o inovačnom vzdelávaní.
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality