Detail kurzu

Špecialista kontrolingu: Riadenie výkonnosti a manažérske účtovníctvo z pohľadu kontrolóra

Verlag Dashöfer, s.r.o.

Popis kurzu

Praktický kurz pre kontrolórov 21. storočia. Naučíte sa vypracovať nákladové modely, finančné plány a následne navrhnúť ich prepojenie s predajným, výrobným, marketingovým či personálnym plánom.

Obsah kurzu

1.deň
  • Zoznámenie a očakávania
  • Manažérske účtovníctvo alebo kontroling – povinná jazda
  • Funkcie manažérskeho účtovníctva
  • S akými objektmi sa stretávame v kontrolingu a riadení výkonnosti
  • Ako spracovať a vytvoriť si dátový model pre potreby riadenia výkonnosti
  • Práca s dátami pre potreby kontrolingu a riadenia výkonnosti
  • Nákladové/komplexné modely
  • Vytvorenie modelu a definovanie účelu, prístupy k modelu
  • Aké údaje potrebujeme (TD, DT)
  • Alokačné kľúče
  • Alokácie
  • Activity-based-costing
  • Príklady modelov – ukážky rôznych nákladových modelov
  • Simulácie v modeloch a premenné
2.deň
  • Vzťahy medzi modelom, plánom, reportmi a analýzami
  • Špecifiká jednotlivých plánov v spoločnosti
  • Typy prístupov k tvorbe plánov
  • Fixný alebo flexibilný
  • Klasicky historicky alebo zero-based budget
  • Rolovanie plánu
  • Vytvorenie vlastného plánu podľa rôznych prístupov
  • Scenáre plánu
  • Príklady plánov
  • Forecastovanie a predikcia
3.deň
  • Informačné systémy v spoločnosti
  • Práca s vybranými nástrojmi
  • Excel
  • Microsoft POWER BI
  • SAP CLOUD ANALYTICS
  • KNIME
  • RapidMiner
  • Pentaho Reporting a BI
  • ClickView
  • Tableau Public
  • Zoho Reports
  • Tvorba reportov a práca s dátami
  • Reporty real-time vs next-day?
  • Práca s dátami a ich príprava
  • Príprava reportu
  • Príprava scorecard or dashboard
  • Vizualizácia dát
  • Predikcia vo vybraných nástrojoch

Cieľová skupina

Kurz je určený pre manažérov podnikových financií a bude prospešný, ak: tvoríte rôzne reporty a inovujete ich, analyzujete a vyhodnocujete príčiny, zodpovedáte za vypracovanie plánov a rozpočtov a za vykazovanie obchodných výsledkov manažmentu, poskytujete finančné poradenstvo vašim kolegom a podporu pri ich rozhodovaní, spájate viacero údajov z rôznych zdrojov do jedného modelu, resp. reportu, ste prirodzene pohodlný a radi by ste si automatizovali prácu, ktorá neprináša pridanú hodnotu, uvažujete o zmenách v oblasti reportingu a kontrolingu vo vašej spoločnosti, radi sa učíte nové veci alebo si vymieňate skúsenosti. Čo potrebujete Vlastný notebook (v prípade požiadavky vieme zabezpečiť). Možnosť priniesť si dáta z vašej firmy (štruktúru dát je potrebné vopred komunikovať s lektorom).

Kontaktná osoba

Dana Jánošíková
02 / 33 00 52 28
dana.janosikova@eseminare.sk

Hodnotenie




Organizátor



Ďalšie termíny kurzu
Termín Cena Miesto konania Zarezervovať