Detail kurzu

Cenová politika firmy v čase turbulencii a krízy

MENTIS s.r.o.

Popis kurzu

Tvorba cien vo všetkých oblastiach podnikania rozhoduje o ekonomickej efektívnosti produktu i celej firmy. V čase turbulencii a krízy je tvorba cien o o to dôležitejšia, pretože tlaky zo strany zákazníkov a konkurencie sú tak ohromné na znižovanie cien , že sa dostávame do situácie, kedy cena začína vážne ovplyvňovať našu celkovú efektívnosť ba dokonca i existenciu firmy. Povedzme si preto, čo je potrebné s cenami a nielen s nimi vo firme robiť, aby sme i za takejto situácie obstáli.

Obsah kurzu

  • Úvod – legislatíva o cenách, základné definície, cena v trhovej ekonomike.
  • Súčasné turbulentné prostredie a jeho vplyv na ceny.
  • Marketingový a controllingový pohľad na ceny produktov.
  • Produkt a cena, charakteristika produktu., jadro produktu, vlastný produkt a doplňujúci produkt., stratégia produktu. životné cykly produktu a cena, produktové portfólio, vývoj produktu, ponuka a dopyt, postup plánovania produktu a ceny, tvorba cien v monopole a oligopole.
  • Čo účtujeme, cena a hodnota. analýza cien a ponuky zákazníka, kalkulácia nákladov a cena, tvorba a využívanie hodinovej sadzby pri niektorých druhoch produktov, normovanie práce vo výrobe, tvorba cien v službách a v obchode, využitie rozpočtu a predpokladov na tvorbu cien. ako súvisí cena s hospodárskymi výsledkami spoločnosť, využitie systému riadenia nákladov ABC na riadenie cenotvorby a obchodnej politiky firmy.
  • Faktory ovplyvňujúce rozhodnutia o cene, cena a ciele organizácie, cena a životný cyklus produktu, cena a trhová pozícia produktu, cena a spotrebiteľský dopyt, cena a očakávania zákazníka, cena a úžitok, psychologická tvorba cien.
  • Stratégie stanovenia ceny, stratégie pre existujúce produkty, stratégie pre nové produkty, taktiky cenových úprav, audit cenovej politiky firmy.

Cieľová skupina

Tento kurz je určený predovšetkým vedúcim ekonomických oddelení, investičných oddelení, ale aj ostatným vedúcim pracovníkom firmy a pracovníkom, ktorí majú pred sebou profesionálny postup a potrebujú získať, alebo doplniť kvalifikáciu v oblasti podnikového riadenia a rozvinúť svoje manažérske vedomosti a zručnosti, v oblasti cenotvorby. Absolvovanie kurzu je dobrou investíciou pre vašu firmu i pre vašu profesionálnu kariéru.

Seminár je možné organizovať aj pre uzavretú skupinu (termín, miesto a obsah je možné dohodnúť podľa požiadavky záujemcu).

Profil absolventa: účastníci na konci kurzu budú vedieť:

  • Aké sú základné zásady pri tvorbe cien ?
  • Aký je marketingový pohľad na ceny ?
  • Aký je ekonomický pohľad na ceny ?
  • Ako ovplyvňuje turbulentné prostredie a kríza tvorbu cien ?
  • Čo účtujeme našim zákazníkom ?
  • Ako ovplyvňuje cena produktov celkové hospodárske výsledky firmy ?
  • Je vhodné vyrábať a predávať aj stratové produkty ?
Hodnotenie




Organizátor