Detail kurzu

INNOSALES - Ako viesť úspešný obchodný rozhovor - 2dni

INNOSALES, s. r. o.

Popis kurzu

Interaktívny tréning „Ako viesť úspešný obchodný rozhovor“ je 2-dňový tréning obchodných zručností pre B2B obchodníkov a account manažérov, zameraný na úspešné zvládnutie akéhokoľvek obchodného rozhovoru. Účastníci získajú jasnú štruktúru obchodného rozhovoru od prípravy až po dohodnutie ďalších krokov a naučia sa viesť stretnutia tak, aby prinášali konkrétne výsledky, nie len „dobrý pocit“.

Tréning pomáha obchodníkom posunúť sa z role „predajcu“ do pozície dôveryhodného partnera, ktorý rozumie biznisu zákazníka a vedie rozhovor tak, aby prinášal hodnotu pre obe strany. Dôraz kladieme na prax – pracuje sa s reálnymi obchodnými prípadmi účastníkov, typickými námietkami a situáciami z ich pipeline.

Cieľom je, aby obchodníci po tréningu vedeli viesť stretnutie istejšie, štruktúrovanejšie a efektívnejšie – s vyššou pravdepodobnosťou, že sa obchod posunie vpred a nebude končiť „tichom“ alebo nekonečným naťahovaním.


Obsah kurzu

Úvod do B2B SALESu a konzultatívneho predaja

  • Úloha obchodníka v dnešnom B2B (od „nosiča cenníka“ k partnerovi, ktorý rozumie biznisu klienta)
  • Rýchly deal za každú cenu“ a jeho dôsledky vs. dlhodobý partnerský predaj
  • Typológia úspešných obchodníkov: Autentický štýl namiesto kopírovania univerzálnych SALES šablón
  • Zákazníkove potreby, obavy a očakávané výsledky (od jazyka produktu k jazyku potrieb a hodnoty)

Štruktúra úspešného obchodného rozhovoru

  • príprava na stretnutie: ciele, informácie o firme, rozhodovacie roly
  • otvorenie stretnutia: prvý dojem, budovanie dôvery, nastavenie očakávaní
  • fáza zisťovania potrieb: techniky kladenia otázok, aktívne počúvanie
  • identifikácia kľúčových potrieb a rozhodovacích kritérií zákazníka
  • návrh riešenia: ako preložiť vlastnosti a parametre do hodnoty pre klienta
  • zhrnutie a kontrola porozumenia

Záver rozhovoru a dohoda na ďalších krokoch

  • ako uzatvárať rozhovor tak, aby neostal „vo vzduchu“
  • dohodnutie konkrétnych ďalších krokov, termínov a zodpovedností
  • sumarizácia prínosov pre klienta a potvrdenie očakávaní

Námietky, nezáujem a psychológia  zákazníka

  • typické námietky v B2B predaji a čo je za nimi
  • techniky zvládania námietok bez okamžitej zľavy
  • ako prekonávať nezáujem na strane klienta a pracovať s „ozveme sa“
  • psychologický pohľad na zákazníka, prispôsobenie štýlu komunikácie (úvod do temperamentov / typológií)

Cieľová skupina

  • B2B obchodníci a account manažéri
  • obchodníci v teréne aj na telefóne, ktorí vedú obchodné stretnutia so zákazníkmi
  • sales manažéri a team leadri, ktorí chcú zjednotiť úroveň obchodných rozhovorov v tíme
  • majitelia a riaditelia firiem, ktorí sa aktívne zúčastňujú na obchodných stretnutiach
  • juniorní aj skúsenejší obchodníci, ktorí chcú prejsť z „predaja produktu“ na efektívny predaj, obojstrannú spokojnosť a mať stretnutia viac pod kontrolou


Organizačné informácie:

  • Trvanie: 2 dni, čas 8:30 – 16:30
  • Tréneri: dvaja - Ján Toma & Miroslav Kolenička (kvalita interakcie)
  • Počet účastníkov: odporúčane 5 – 12 (kvôli interaktivite a individuálnej spätnej väzbe)
  • Miesto konania: vlastná tréningová miestnosť INNOSALES, Seberíniho 1, Bratislava, alebo u klienta (SR / ČR)
  • Jazyk: slovenský, podľa potreby kombinácia s češtinou/angličtinou
  • Forma: firemný tréning na mieru (in-company), prípadne otvorený termín podľa záujmu


Metodika tréningu:

  • interaktívny workshop, nie frontálna „prednáška“
  • simulácie predajných situácií a role-play s okamžitou spätnou väzbou
  • skupinové diskusie a výmena skúseností medzi účastníkmi
  • modelové situácie postavené na reálnych obchodných prípadoch účastníkov (typické námietky, skutočné príležitosti, pipeline)


Výstupy pre firmu:

  • systematickejšie, profesionálnejšie vedenie obchodných rozhovorov
  • vyššia úspešnosť pri posúvaní obchodných príležitostí k objednávke
  • lepšia práca s námietkami a nezáujmom zákazníka
  • zjednotenie prístupu obchodníkov – spoločná „rebrina“, podľa ktorej vedú stretnutia
  • väčšia istota obchodníkov pri vedení rozhovorov s náročnými klientmi


Lektori:
Ing. Ján Toma, PhD. – zakladateľ INNOSALES
Ján začínal kariéru v korporátnych financiách, neskôr vybudoval dva duty-free shopy na bratislavskom letisku. Budoval a riadil obchodné oddelenia aj rôzne tímy. Po viacerých manažérskych pozíciách založil firmu INNOSALES, kde ako konzultant, mentor a tréner pomáha firmám škálovať predaj cez tvorbu obchodných stratégií, procesov a cez trénovanie a rozvíjanie obchodných tímov. Popri praxi niekoľko rokov externe vyučoval mikro- a makroekonómiu na Ekonomickej univerzite v Bratislave.


LinkedIn: https://sk.linkedin.com/in/jan-toma

Mgr. Miroslav Kolenička – spoluzakladateľ INNOSALES
Miroslav sa dlhodobo venuje B2B obchodu, nastavovaniu obchodných tímov a práci s dátami v predaji. Pôsobil v obchodných aj manažérskych rolách v prostredí IT a služieb, kde sa venoval rozvoju nového biznisu, account manažmentu a práci s kľúčovými klientmi. V INNOSALES sa zameriava najmä na inovatívny B2B predaj, akceleráciu nových perspektív vo firmách, Sales Buddy a rozvoj obchodníkov cez tréning a mentoring.


LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/miroslav-kolenička/

Certifikát Certifikát o absolvovaní tréningu obchodných zručností - "Ako viesť úspešný obchodný rozhovor" v rozsahu 16 hodín
Hodnotenie




Organizátor