Detail kurzu
Sketchup pre architektúru a stavebníctvo I. - základy programu, kreslenie, priestor a modelovanie
IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.
Popis kurzu
Kurz Sketchup sa venuje základom 3D modelovania priestoru v stavebníctve/architektúre pomocou programu Sketchup. Sketchup je celosvetovo rozšírený program na 2D kreslenie a 3D modelovanie. Vďaka svojmu nadčasovému, jednoduchému a intuitívnemu ovládaniu je možné naučiť sa prácu v programe rýchlo a efektívne. Narozdiel od iných 3D modelovacích programov Sketchup dovoľuje svojou jednoduchosťou jeho používanie v praxi takmer ihneď. Program je ideálny pre začiatočníkov v 3D modelovaní, no jeho rozsah a možnosti sú natoľko široké, že sa program aktívne používa vo viacerých odboroch ako profesionálny nástroj. Medzi obrovské výhody programu patria aj jeho dostupné licencie, ktoré sú pre personálne použitie zadarmo dostupné na oficiálnych stránkach Sketchup.com
Cieľom kurzu Sketchup základy je osvojiť si primárne funkcie programu Sketchup, použiteľné na prvé kroky pri 2D kreslení a 3D modelovaní. Praktickým cvičením v programe si uchádzači kurzu vytvoria komplexný prehľad o programe a naučia sa vytvárať výstupy vhodné pre vlastné použitie, alebo ich rozvíjať pre profesionálnu prax.
Obsah kurzu
Úvod do programu Sketchup
- O Sketchupe - možnosti programu
- stiahnutie programu
- inštalácia
- úvodná obrazovka
- popis užívateľského prostredia
- menu, lišty, toolbary
Súbor / File
- Nový / New
- Otvoriť / Open
- Uložiť / Save
- Uložiť ako / Save as
- Lokácia vrámci Google Maps / Geo-location
- Pridať lokáciu / Add location
- Rozšíriť oblasť / Add more imagery
- vymazať lokáciu / Clear Imagery
- Zobraziť terén / Show terrain
Sýstémové nastavenia
- Krok dopredu a krok späť / Undo, Redo
- Všeobecné nastavenia / System Preferences
- Informácie o modeli / Model Info
- Štýly zobrazovania / Styles
Práca so základným panelom Getting Started
- Označovanie / Select
- Mazanie / Erase
- Kreslenie čiar / Line / Freehand
- Kreslenie oblúkov / 2 point arc / Arc / Pie
- Obdĺžnik, kružnica, polygon / Rectangle, Circle, Polygon
- Vyťahovanie do 3D / Push-Pull
- Odsadenie / Offset
- Posun / Move
- Kopírovanie, pole / Copy / Array
- Rotácia / Rotate
- Mierka / Scale
- Meranie vzdialenosti / Tape Measure Tool
- Poznámka / Text
- Farbenie a tetúrovanie / Paint Bucket / Edit texture
- Pohyb v 3D / Orbit, Pan, Zoom, Zoom Extents
- lokalizovanie / Geo location
- 3D modely na stiahnutie / 3D Warehouse
Rozšírený základný panel na kreslenie / Large Tool Set
- Párovanie funkcií
- Funkcia nasleduj ma / Follow me
- Kótovanie / Dimensions
- Meranie uhlov / Protractos
- Nastavenie východiskového bodu a ôs ( Axes
- 3D text
- Okno náhľadu / Zoom Window
- Predošlý náhľad / Previous
- Pozičný náhľad / Position Camera
- Obzeranie sa v priestore / Look Around
- Chôdza / Walk
Hladiny / Layers
- Manažér hladín / Layer manager
- Vytvaránie nových hladín / Create layer
- Editovanie hladiny, zobrazovanie / Edit layer
- Mazanie hladín / Delete layer
- Priraďovanie hladín ku objektom
Vyhladenie hrán / Soften Edges
- Nastavenie uhlu vyhladenia / Angle between normals
- Zaoblenie zakrivených plôch / Soften normal
- Zaoblenie súbežných plôch / Soften coplanar
Rezy / Section
- Rezová rovina / Section plane
- Editácia rezovej roviny
- Zobrazenie rezovej roviny / Display Section Planes
- Zobrazenie odrezania objektu / Display Section Cuts
Tiene / Shadows
- Zobrazenie tieňov / Show/Hide Shadows
- Nastavenie tieňa podľa času a dátumu / Date, Time
- Rozšírené nastavenie tieňov / Shadow Settings
- Časový posun / UTC, Date, Time
- Svetlosť, tmavosť / Light, Dark
- Zobrazenie na plochách, na zemi, z čiar / Display On Faces, On Ground, From Edges
Zobrazenie / View
- Panely nástrojov / Toolbars
- Schovať, zobraziť, zobraziť schovanú geometriu / Hide, Unhide, View Hidden Geometry
Štýly zobrazenia / Styles
- Tieňované s textúrami / Shaded With Textures
- Tieňované / Shaded
- Čiarový / Hidden Line
- Drátový / Wireframe
- Monochromatický / Monochrome
- Zobrazenie čiar za objektom / Back Edges
- Röntgenové videnie / X-ray
Pohľady / Views
- Izometria / Iso
- Zvrchu / Top
- Spredu / Front
- Sprava / Right
- Zozadu / Back
Nastavby / Plugins
- 3DArcStudio
- Shape Bender
Praktické aplikovanie naučených poznatkov z kurzu Sketchup I
- základné modelovanie niekoľkých útvarov
- používanie skratiek
- praktické používanie skupín a komponentov
- vytvorenie základných stavebno-architektonických 3D modelov
- využívanie typov zobrazení priamo pri modelovaní
- aplikovanie jednoduchých typov na rýchle a efektívne modelovanie
- vytváranie náhľadov
- exportovanie 2D obrázkov a grafiky
- exportovanie 3D modelov
Cieľová skupina
začiatočníkHodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality