Detail kurzu

ROZVOJ OSOBNOSTI

Exim trade s.r.o

Popis kurzu

Rozvíjať pravidlá spolužitia = osobnostný rozvoj človeka – manažérske a sociálne zručnosti – zvýšiť jeho kompetencie :

  1. komunikácia v materinskom jazyku,
  2. komunikácia v cudzom jazyku,
  3. digitálna kompetencia,
  4. naučiť sa učiť,
  5. spoločenské a občianske kompetencie,
  6. iniciatívnosť a podnikavosť ,
  7. kultúrne povedomie a vyjadrovanie,
  8. dosahovanie psychickej odolnosti, zvládanie stresu a

    syndrómu vyhorenia učiteľa (kontinuálne vzdelávanie)

Obsah kurzu

Tento program rozvoja osobnosti je uplatňovaný v celom svete, v SR cez našu vzdelanostnú inštitúciu = odsú¬denie klientov na úspech Ste pripravení spravovať svoje medziľudské vzťahy ľahšie a úspešnejšie? Chceli by ste, aby vzrástla vášho najcennejšieho majetku – ľudí, s ktorými sa stretávate v pracovnom i v súkromnom svete? Chcete nájsť a uvoľniť vodcovskú osobnosť, ktorá vo vašich pracovníkoch drieme? Ak áno, školenie je vhodnou prípravou. To čo v ňom nasleduje, môže zmeniť váš život, ak sa tomu budete venovať.

1. Sebapoznanie, sebadisciplina, sebazdokonaľovánie, poznávanie druhých » Význam sebapoznania: Žiť v omyle alebo poznať sám seba? » Osobnostné testy » Od sebapoznania k sebaovládaniu » Neustále sebazdokonaľovanie, rozvíjanie a využívanie silných stránok » Od sebapoznania k poznaniu druhých Klúčová myšlienka: Viesť ľudi k úspechu, predpokladá poznať dobre sám seba a mať sám seba pod vedomou kontrolou.

2. Osobná vízia » Čo to je vízia a prečo je dôležité ju mať » Vízia začíná poznaním seba samého » Formovanie a vývoj vízie – zásady » Sieť vzťahov – nástroj realizácie vízie » Oblasti vízie » Základná lekcia zo životnej filozofie » Príklad osobnej vízie Klúčová myšlenka:
Kto má víziu, vidí najmenej na tri roky dopredu a môže se lepšie rozhodovať.
Osobná vízia je o zmysle práce a života.

3. EQ: emočná inteligencia » Čo to je emočná inteligencia a prečo je dôležitá » 5 oblastí emočnej inteligencie » Testy emočnej inteligencie » Emočná inteligencia v praxi vedúceho pracovníka Kľúčová myšlienka:
IQ k úspechu v managemente a podnikanie nestačí.
Okrem IQ potrebujete i EQ – emočnú inteligenciu
EQ býva často rozhodujúca pre úspech manažera a podnikateľa

4. 7 návykov vodcovských osobností » Etika charakteru » Základné principy » Návyky a ich úloha » 7 návykov a ich uplatňovanie v praxi manažera Kľúčová myšlienka:
Základom úspechu vo všetkom, čo robíte, je váš charakter.
Charakter je súhrn vlastností človeka, hlavne morálnych.
Charakter priťahuje ľudí a vyvoláva ich dôveru.

5. Pozitívnym myslením k úspechu » 10 stupňov k úspechu » Pozitívne myslenie je založené na sile postoja » Od pozitívneho myslenia k pozitívnemu jednaniu a k pozitivnym výsledkom » Prevzatie zodpovednosti: 14 postojov zodpovedných ľudí Klúčová myšlienka: Pozitivne myslenie neznamená len mať krásné sny, ale nájsť odvahu a energiu a postaviť si k nim schody. Také schody sa stavajú stupienok po stupienku.

6. Vodcovstvo » Pojem vodcovstvo a jeho aplikácia v praxi » Charakteristické rysy vodcov – lídrov » Ako se chová povrchný a skutočný líder » Pravý vodca je skutočný a ide mu o pozitivné, často i zásadné zmeny » Vodca hľadá odpoveď na otázku „Čo?“ a „Prečo?“, manažer na otázku „Ako?“ Kľúčová myšlienka:
Vynikajúcim lídrom je človek,
který dokáže donútiť iných ľudí k tomu,
aby robili niečo, do čoho sa im nechce,
a aby to dokonca robili radi.

7. Vedenie ľudí, štýly vedenia
» Úloha vedenia ľudí, zodpovednosť vedúceho
» Štýly vedenia, ich účinnosť a použitelnosť
» Delegovanie pravomocí a zodpovednosti
» Formovanie osobného štýlu vedenia
» Charizma: pozitívny magnetizmus vodcovskej osobnosti Kľúčová myšlienka: Viesť ľudí je predovšetkým veľká zodpovednosť: Za výsledky práce, ale i za samotných ľudi.(!)

8. Motivácia a demotivácia pracovníkov, motivujúce jednanie » Vnútorna a vonkajšia motivácia, demotivácia » Motivačná teória – Maslowov rebríček potrieb » Úloha vedúceho pri motivácií pracovníkov » Motivujúci a demotivujúci štýl jednania » Tipy pre účinnú motiváciu Kľúčová myšlienka: Veducí môže svojim jednaním motivovať i demotivovať. Mal by vedieť, čo skutočne robí. Potom sa môže rozhodnúť, čo na tom zmení.

9. Rozhovory vedúceho pracovníka
» 5 strategických zásad vedenia rozhovorov
» Jako ovplyvniť atmosféru rozhovorov
» Jednotlivé typy rozhovorov :

  1. Sťažnosť
  2. Kritika
  3. Pochvala
  4. Hodnotiaci pohovor
  5. Inštruktáž
  6. Rozhovor „len tak“

Kľúčová myšlienka:
Vedúci pracovník vedie ľudí tým, že s nimi hovorí,
že vstupuje do individuálnych a skupinových rozhovorov. V nich môže buď získavať „body“ alebo ich strácať.

10. Prevencia a zvládanie stresu » Stres, nadmerný stres, jeho prejavy a príčiny » Okamžité opatrenia proti akútnemu stresu » Odolnosť na stres, ako ju získať a udržať » Prevencia nadmerného stresu Kľúčová myšlienka: Pomáhať ľuďom zo stresu môže ten, kto zvládne svoj stres.

11. Time management – riadenie času » Tiež vám chýba ôsmy deň v týždni? » Práca s prioritami, umenie rozlíšiť dôležité a naliehavé » Ako odhaliť a vylúčiť požieračov času, praktické tipy pre úspory času » Jednoduché zásady plánovania a riadenia vlastného času Kľúčová myšlienka: Kto neriadi svoj čas, nedokáže riadiť nič.

12. Time management IV. generacie » Chceme získať čas alebo byť spokojní? » Princípy I. až III. generácie time managementu » Predsudky a zlé návyky, ktorých je dobré sa zbaviť » Päť princípov tíme managementu IV. generácie
» Výklad
» Použitie v praxi Kľúčová myšlienka:
Úspech začíná tým, že sa cítíme dobre.

13. Ako se efektivne učiť » Učenie ako celoživotná aktivita, postoj k učeniu, učiaca sa osobnosť » Priority v učení » Spôsoby učenia (z vlastných skúseností a praxe, z odbornej literatúry, atď.) » Zásady efektívneho učenia » Od učenia ku zmenám vo vlastnom jednaní a v praxi Kľúčová myšlienka: Kto se neučí, stráca svoje šance na uplatnenie sa a ďalší rast.

14. Meziľudská komunikácia, komunikačné spôsobnosti » Podstata a zmysel komunikácie » Komunikačný šum » Aktivne načuvanie » Mimoslovná komunikácia » Telefonovanie » Efektívna komunikácia v praktických situáciach: pochvala, kritika, sťažnosti, jednánie s nadriadeným, atd. Kľúčová myšlienka: Je nemožné nekomunikovať. Schopnosť komunikovať nie je samozrejmosť, ale schopnosť, ktorej sa je potrebné stále učiť.

15. Jednanie s ľuďmi, vyjednávanie, budovanie vzťahov » Štýl jednania, ktorý pozitívne pôsobí na ľudí » Nenásilné ovplyvňovanie a presvedčovanie » Stratégia a techniky vyjednávania » Naväzovanie, udržovanie a rozvíjanie vzťahov s partnermi Kľúčová myšlienka: Odradiť ľudi a nemať priateľov? To ide i bez učenia!

16. Asertivne jednanie v praxi vedúceho
» Agresivita, pasivita, asertivita
» Prehľad asertívnych práv, ich rešpektovanie
» Asertívne zásady a techniky Kľúčová myšlienka: Pozor! Asertivita nie je pre každého. Predpokladom a základom asertivity je sebadôvera a pozitívna orientácia.

17. Prezentácia pred ľuďmi, pripravený a improvizovaný prejav na verejnosti » Tréma a ako ju zvládnuť, sebadôvera ako základ úspechu » Přrprava prezentácie » Pomôcky a techniky prezentácie » Improvizovaný prejav Kľúčová myšlienka: Kto sa bojí, nesmie nielen do lesa, ale ani na vedúce miesto. Zasmejte sa preto svojmu strachu hovoriť pred verejnosťou!

18. Týmové myslenie, týmové jednanie, budovanie týmového prostredia » Výrobné a riešiteľské týmy, podstata týmovej práce » Teamwork: Nová kvalita spolupráce v týme » Vznik týmu, týmová dohoda, ciele týmu » Fázy vývoja týmu: Ako riadiť vývoj týmu » Vedúci prispôsobuje svôj štýl potrebám vedenia týmov Kľúčová myšlienka: Skupina ľudí ešte nie je tým. Zo skupiny ľudí vznikne skutočný tým, keď na to všetci vynaložia veľa práce.

19. Firemná kultúra » Čo to je a ako pôsobí firemná kultúra » Hlavné zásady firemnej kultúry » Hlavné znaky protýmovej firemnej kultúry » Ako zmeniť – zlepšiť firemnú kultúru Kľúčová myšlienka:
Firemná kultúra je súbor nepísaných zásad chovania sa.
Kultúra firmy určuje, čo je dôležité, tj. čo sa prijíma, podporuje, toleruje,
čo sa odmeňuje a čo sa trestá.
Ľudia najviac reagujú na svojich nadriadených.
Tí majú rozhodujúci vplyv na vývoj firemnej kultúry.

20. Vedenie porád a workshopov, efektivnej porady týmu » Od direktívneho riadenia porád k moderovaniu » Príprava a moderovanie workshopov » Efektívne týmové porady Kľúčová myšlienka: Chcete vedieť viesť porady a moderovať? Tajomstvo úspechu je venovať maximum pozornosti a úsilia príprave. A z každej akcie sa vedieť poučiť.

21. Personalistika v praxi vedúceho » Spolupráca s personalistami » Výber nových pracovníkov » Hodnotenie pracovníkov, hodnotiace pohovory » Ukončenie a zmeny pracovného pomeru » Udržovanie pracovnej discípliny » Plánovanie osobného rastu Kľúčová myšlienka: Nejlepšie sa práca darí tam, kde si personalista a veducí dobre rozumejú a sú spolu v stálom kontakte.

22. Vedúci – školiteľ a kouč svojich spolupracovníkov » Nová úloha vedúceho: od dohliadania ľudí k rozvíjaniu ľudí » Vedomosti a spôsoby školiteľa, » Metodika koučovania spolupracovníkov » Koučovanie spolupracovníkov v príkladoch Kľúčová myšlienka: Školiteľom/koučom spolupracovníkov môže byť vedúci, ktorý dokáže delegovať úlohy a pravomoc, má dobre pripravených a rozmiestnených ľudí, dôveruje im a oni jemu. Taký vedúci má čas venovať sa rozvíjaniu schopností svojích ľudí.

23. Riešenie problémov, kreativita, zlepšovanie » Čo to je problém, ako ho objaviť a analyzovať » Systematický postup riešenia problémov » Tvorivosť alebo kreativita: ako ju posilniť, rozvíjať a využíť » Brainstorming: Najužívanejšia metoda tvorivosti » Zlepšovateľská aktivita pracovníkov: Ako vyvolať trvalý prúd zlepšenia
zdola Kľúčová myšlienka: Problémy se nemajú zametať pod rohožku, ale vynášať na svetlo sveta a riešiť. Každý problém je riešiteľný, pokiaľ sa uplatní týmová tvorivosť. Riešenie môže byť i v tom, že sa s problémom naučíme žiť.

24. Rozhodovanie z viacerých variant » Voľba mezi súhlasom a nesúhlasom nie je rozhodovanie » Hľadajte viac variant, hodnoťte ich a zvoľte vždy tu najvýhodnejšiu » Riziko a pravdepodobnosť pri rozhodovani Kľúčová myšlienka: Hľadajte, navrhujte dalšie varianty, ale nezabíjajte ich hneď v zárodku. Dajte každej variante rozhodnutia šancu na premyslenie a prediskutovanie.

25. Prevencia a riešenia konfliktov a konfliktných situácií » Čo to je konflikt, otvorený a skrytý konflikt » Príčiny konfliktov » Nutný a užitečný konflikt: zavádzanie inovacií a zmien » Prevencia nežiaducich konfliktov » Ako riešiť konfliktné situácie a konflikty Kľúčová myšlienka: Najlepší konflikt je ten, ktorý vôbec nevznikne. Lenže všetko je relatívne. Konflikty majú tiež svoju pozitívnu stránku, tu je potrebné ju objaviť. Bez konfliktov sa firma nedá viesť ku zmenám, inováciam a k úspechom.

26. Strategické myslenie, vízia budúcnosti, navrhovanie a dojednávanie cieľov » Vízia, stratégia, ciele firmy a ich komunikácia až k poslednému robotníkovi » Myslieť strategicky = myslieť ako spoluvlastník firmy a spolupodnikateľ » Ako objaviť v rámci stratégie a cieľov firmy svoju příležitosť k uplatneniu » Ako zapojiť osobné ciele na ciele firmy Kľúčová myšlienka:
Zaujímať sa o stratégiu a ciele firmy je často to najlepšie, čo môže veducí urobiť pre svôj ďalší rást.

27. Životný štýl, životné ciele, životospráva, rovnováha práce a života » Práca a mimopracovná aktivita: väzby a súvislosti, hľadanie/udržovanie rovnováhy » Starosť o psychické a fyzické zdravie » Životné a profesné ciele
» Formovanie osobného životného štýlu Kľúčová myšlienka: Kto nedbá o svoje zdravie, škodí sebe, svojim ľuďom i firme.

28. Všeobecný rozhľad a inšpirácia, znalosti a ich využitie » Vedúci ako osobnosť so širokým rozhľadom: kulturným, všeobecným, odborným
» Práce so znalosťami a skúsenosťami (vlastnými i cudzími), hľadánie inšpirácie – podnetov ku zmenám v praxi
» Zdielanie znalostí a skúseností so spolupracovníkmi a partnermi Kľúčová myšlienka: Kto se nevzdeláva a nesrará sa o svôj rozhľad, ten môže byť rýchlo „hlupejší“ než jeho podriadení. Potom to ide s vedením ľudí veľmi ťažko.

29. Vedenie inštruktáže » Základná štruktúra inštruktáže:

  1. Kontext
  2. Kúsok po kúsku
  3. Prax

» Príprava instruktáže je klúč k úspechu » Spôsob inštruktáže + cit pre ľudí a ich motiváciu k učeniu = umenie inštruktáže » Umenie inštruktáže ako sučásť delegovánia úloh a vedenia ľudí Kľúčová myšlienka:
Nič takého ako vyučovanie druhých ľudí neexistuje.
Vyučovať môžete len sám seba.
Inštruktor alebo vedúci môže len pomáhať v učení tým, ktorí se chcú učiť.

30. Interkulturálne kompetencie » Ako nás kultúra programuje » Slováci očami ostatných národov » Interkulturálne jednánie a komunikácia Kľúčová myšlienka: Porozumieť ľuďom z iných kultúr môže ten, kto porozumie sám sebe, má dostatok sebadôvěry, tolerancie a citlivosti k ľuďom.

31. Verní zákazníci : Ako ich získať a udržať » Čo je to zákaznická vernosť a jej význam pre firmu » Čo ovplyvňuje zákaznicku vernosť » Základné služby a zákaznické služby » Okamžiky pravdy » Ako suvisí udržanie zamestnancov s udržaním zákazníkov » Stratégia udržania verných zákazníkov Kľúčová myšlienka: Získávať nových zákazníkov a strácať doterajších – to nedáva zmysel. Lepšia stratégia: Dívať sa na vlastnú firmu očami zákazníkov a krok za krokom posilňovať ich vernosť.

32. Jednanie so zákazníkmi, predajné schopnosti » Zákazník a jeho potreby ako kľúčová hodnota firmy » Rôzné typy zákazníkov – rôzné prístupy k jednaniu » Taktika vyjednávania so zákazníkmi – umenie predať a nestratiť zákazníka » Prezentácia firmy u zákazníkov Kľúčová myšlienka:
Sústredenie sa na zákazníkov je v neúspešnej firme len slogan.
V úspešnej firme je to každodenná realita.

33. Diplomatický protokol » Kapitoly o diplomatickom protokol » Ako hovortiť vo verejnom prejave Prijatia zahr. delegácií, oslovenie v služobnom styku » Hierarchia postavenia osobnosti v SR… » Komplexnosť rečovej komunikáte, imidž komunikantov, hlasové prostriedky – fonetika, sila hlasu, farba hlasu… » Obradná sieň, prijatia, symbolika, prejav Kľúčová myšlienka:
Dnes je svet, ktorý sa chápe akoglobálne spojenie štátov.
Je len na nás, jako sa vysporiadame s touto otázkou.
My vám vieme pomôcť v tomaj týmto školením

34.Asertívne zvládanie náročných komunikačních situácií v práci učiteľa
» Asertivita a jej význam,metódy
» Vyslovenie nesúhlasu , prijatia kritiky
» Asertívne jednanie
» Asertívny učitel Kľúčová myšlienka: Každý človek je jedinečný, málo ľudí sú osobnosti. Čo ľuďom najviac chýba je skutočnosť, že ľudia nie su sami sebou ale kopíruju a chcu sa podobať iným, hlavne znamým osobnostiam Tým nie sú nikto a k tomu třeba správne používať vlastnú asertivitu.

35. Emocionalita a sebapoznanie v rozvoji učiteľa
» Emocionalita a jej význam
» Sebapozananie, sebekontrola
» Motivácia
» Empatia a pomoc dieťaťu Kľúčová myšlienka:
Najdôležitejšou súčasťou života človeka je upevňovanie vzťahou.
K tomu musíme mať sebapoznanie a sebakontrolu,
vedieť techniky upevňovania vzťahov kde sa pohybujeme.

36. Riadenie interpersonálních konfliktov v práci učiteľa
» Konflikt, zložky konfliktu a jeho rozpoznanie, moc a struktura konfliktu
» Záujmy, ciele, taktiky a štýly
» Mobbing
» Ako konštruktívne zaobchádzať s konfliktami , predchádzanie konfliktov Kľúčová myšlienka:
Na každom krokunašho života sa dostavame do konfliktu s inými ľuďmi.
Je naozaj umenie jako na každom kroku dokazať riadiť si konflikty.

37. Dosahovanie psychickej odolnosti, zvládanie stresu a syndrómu vyhorenia učiteľa
» Stres a jeho charakteristika
» Analýza svojej osobnej situácie
» Zvládanie stresu a prevencia
» Zdroje pracovného stresu odborného zamestnanca
» Syndróm vyhorenia Kľúčová myšlienka:
Zo starosti sa prehlbuje stres, zo stresu dostavame sa do štadia vyhorenia.
Jako bojovať proti tomuto stavu, je práve v tomto umenie osopbnosti vyrovnaného človeka.

38. Riadenie tretieho milénia a koučovanie
» Východiska moderných metód riadenia, tradičný systém sociálnej orientácie, , morálne hodnoty a povinnosť
» Riadenie personálu
» Metodológia prijímania riadiacich rozhodnutí
» Problémy a perspektívy automatizácie riadenia » Riadenie kvality Kľúčová myšlienka:
Dnes sa svet neustále mení. Nič nie je stabilné.
Preto už nie je možné riadiť ľudí v žiadnej organizácii.
Je nutne vžiť sa do úlohy ako tých ľudí viesť.
Vedfenie ľudí je umenie a je potrebné neustále to rozvijať.

39. Mzdové účtovníctvo
» Zákon o zdravot. a soc. poisťovni
» Pracovno-právne vzťahy
» Výpočet mzdy zamestnancom, odmeňovanie,
náhrady cestovných a iných výdavkov
» Sociálne, nemocenské a dôchodkové dávky poistenia » Výpočet dane z príjmov fyzických osôb » Sociálny fondštátne sociálne dávky Kľúčová myšlienka:
Veľa konfliktov vznika v pracovnom prostredí tým, že sami nevieme si
kontrolovať naše mzdy. Jako je možné tomu pomôcť? Naučiť sa všetky
mzdové základne predpisy a vedieť si potom kontrolovať svoju mzdu.

40. Kariérne poradenstvo
» Motivácia absolventov jednotlivých vzdělávacích aktivít » Motivácia absolventov jednotlivých vzdělávacích aktivít aj z maginalizovanej rómskej komunity k aktívnemu prístupu pri hľadaní práce » Vnútorná motivácia účastníkov rozvíjať si nadobudnuté zručnosti » Získanie zručností v ústnom apísomnom prejave Kľúčová myšlienka:
V dnešnej dobe platí, že prevladá týmová práca. Jednotlivec sam nespraví nič.
Dnes je potrebné vychovavať vodcu, ktorý ma viziu a vie preto nadchnuť ludí.
Platí pritom, že nikto nevie motivovať človeka, ak to nechce sam. Platí pritom :
Kto to vie, ide s nim celý svet, kto to nevie ide svetom sám.

41. Riadenie zmien
» Riadenie zmien a specialista na riadenie zmien
» Riadenie hodnoty organizácie » Riadenie vo vzťahov zo zákazníkom » Starostlivosť o zákazníka Kľúčová myšlienka: Tento svet je vo veľmi rýchlom rozvoji. Menia sa technólogia, meni sa technika, menia sa vedomosti z vedenia ľudí a riadenia organizácii. Tieto zmeny znamenaju aj nové nároky na zamestnancov. Prispievaju k tomu aj vytrovnavanie nedokončených úloch. Všetkým zmenám je nutné sa prispôsobiť. Brať ich jako vec, ktorá sa v práci takmer neustale stava. Je nutné sa týmto zmenám prispôlsiť a my to musíme dokazať.

42. 360° spätná väzba » Hodnotiaci a rozvojový nástroj » Prečo použiť vo firme 360 spätnú vázbu » Výhody 360 spätnej väzby » Individuálna, skupinová spätná väzba „tvárou v tvár“ Kľúčová myšlienka:
Každé náše rozhodnutie mení veciu a vzťahy. Ak chceme ich dotiahnuť
do úspešného konca, nesmieme sa uspokojiť s počiatočnou odozvou.
Preto je veľmi dôležité, aby sme na každé naše konanie hľadali spätnu väzbu o 360 stupňov.

43. Brainstorming » Definície História brainstorming-u » Zásady, pravidlá, etapy brainstorming-u » Etapy brainstorming-u » Brainstorming v praxi Kľúčová myšlienka:
Nová forma práce v time si žiada aj nové metódy práce.
Breinstorming je jedna z najkľučovejších metód práce
v tíme. Je nutné prispôsobiť sa tomu a preberať to formou workshopu

44. Ako si nájsť prácu, alebo zmeniť zamestnanie
» Proces hľadania zamestania – otázky a odpovede
» Životopis, sprievodný list
» Oblečenie, prvý dojem
» Komunikácia, stres, chyby Kľúčová myšlienka:
Zlomové momenty v živote prichadzajú každému človekovi.
Jedným z najzavažnejším rozhodnutím je najsť si alebo zmeniť zamestnanie.
Je potrebné sa na tieto zavažné rozhodnutia aj pripraviť. Nezanedbavajme to.

45. Digitálne technologie pre učiteľov » Definícia digitálních technologií » Internet » Edukačné softvéry pre deti » Nové digitálne technolgie, interaktívna tabuľa…. » Digitálne programovateľné hračky a softvérové prostredie » Digitálne technologie v edukačnom procese Kľúčová myšlienka:
V žiadnom období v dejinách nebolo toľko nových technológii,
Ak chcdeme uspieť v živote musíme ich prijať, ovbladať ich a donutiť sa,
aby sme ich ovladali tak, aby sme vo svete novýh potrieb uspeli

Exim Trade s. r. o. Ing. Róbert CHovanec

Cieľová skupina

TOP manažment, manažéry,pracov­níci, učitelia a záujemcovia o problematiku

Poznámka k cene

cena je stanovená za hodinu

Hodnotenie




Organizátor