Detail kurzu

BRATISLAVA - Sociálne zručnosti a komunikácia v náročných situáciách pre vrchné a staničné sestry

OTIDEA s.r.o.

Popis kurzu

Osvojiť si hlavné sociálne zručnosti potrebné pre úspešné zvládnutie náročných situácií v nemocničnom prostredí v interakcii s kolegami a pacientmi. Oboznámiť sa so základnou osobnostnou typológiou 4 farebných typov a porozumieť ako jednotlivé typy ľudí reagujú v záťaži a ako s nimi vtedy komunikovať. Získať tipy ako podporiť pozitívnu atmosféru a tímovosť na pracovisku.

Obsah kurzu

  • Osobnostná typológia 4 farebných typov a ako ich v praxi rozpoznávame
  • Aké sú najčastejšie prejavy správania jednotlivých osobnostných typov v záťaži ako na ne vhodne reagovať
  • Sociálne zručnosti a ich efektívne využívanie v situáciách – aktívne počúvanie, kladenie otázok, empatia, smerovanie rozhovoru, sumarizácia
  • Efektívna a zrozumiteľná komunikácia vo vzťahu ku pacientom a kolegom, Najčastejšie bariéry v komunikácii alebo prečo sa niekedy nepochopíme?
  • Konštruktívna spätná väzba vs. kritika a jej dôsledky
  • Ako predísť nekonštruktívnemu konfliktu
  • Stereotypy vo vnímaní a negatívne postoje vo vzťahu ku komunikačnému partnerovi, ako ovplyvňujú komunikáciu, vzájomný vzťah a výsledok
  • Tímová spolupráca, jej princípy a dynamika – tímovosť ako základ pre dosahovanie spoločných cieľov
  • Praktické tipy v konkrétnych náročných situáciách z nemocničnej praxe

Cieľová skupina

Kurz určený pre zdravotné sestry a všetkých, ktorí majú záujem o sociálne zručnosti a komunikácia v náročných situáciách v zdravotníctve.

Certifikát Potvrdenie účasti na seminári

Kontaktná osoba

Adriana Matúšová
+421 914 124 580
vzdelavanie@otidea.sk

Hodnotenie




Organizátor