Detail kurzu
Komunikácia a interpersonálne zručnosti pre pre IT špecialistov a technikov
GRAND CONSULTING s. r. o.
Popis kurzu
Pre dosiahnutie úspechu potrebuje IT špecialista aj technik okrem svojich „tvrdých“ odborných poznatkov, zručností aj zručnosti v interakcii a komunikácii s inými ľuďmi („mäkké zručnosti“). Tréning sa zameriava práve na komunikáciu a interpersonálne zručnosti.
Obsah kurzu
1. Komunikácia ako nástroj dorozumenia sa medzi špecialistami v oblasti IT, technikmi a ľuďmi s iným profesionálnym zameraním.
- Čo spôsobuje ťažkosti v komunikácii s ľuďmi, ktorí nie sú odborníkmi v IT, v oblasti techniky a prečo je dôležité lepšie komunikovať (diskusia).
- Rozdiely v komunikačných potrebách, očakávaniach medzi technikmi a netechnikmi.
- Vplyv generačných rozdielov na komunikáciu v rámci sféry techniky a mimo nej.
- Analýza osobnej situácie účastníka v kontexte jeho pracovnej činnosti, jeho potreby a očakávania.
2. Interpersonálne stratégie na zlepšenie interakcie s inými ľuďmi.
- Skvalitnenie sociálneho vnímania, vnímanie rôznych perspektív, prekonávanie stereotypov (social bias) subjektívnych aspektov a pod.
- Formovanie realistickejších postojov, presvedčení o iných ľuďoch aj o sebe.
- Poznávanie silných a slabších stránok osobnosti seba a iných, nácvik zručnosti sebareflexie, sebaregulácie.
- Pozícia, rola v tíme a jej formovanie v záujme vyššej produktivity tímu aj osobného rastu účastníka.
3. Komunikačné stratégie na podporu rozvoja seba a interakcie s inými
- Rozlišovanie verbálnej a neverbálnej komunikácie, vyhýbanie sa uvedenia partnera do zmätku, podpora autenticity, kongruencie, dôvery, kredibility.
- Rozlišovanie medzi intrapersonálnou a interpersonálnou komunikáciou, ako navzájom súvisia, podpora racionálnych presvedčení a reálneho optimizmu.
- Aktívne počúvanie – nácvik zručnosti (reflexie, otázky a i.)
4. Asertívna komunikácia ako nástroj zlepšenia interakcie s ľuďmi a komunikácie v tíme.
- Podpora sebaocenenia ako ústredný nástroj efektívnej komunikácie.
- Východiská asertívnej komunikácie, význam asertívnych práv.
- Ako spoznať manipulačné postupy partnera a ako sa im vyhýbať.
5. Nácvik technik asertívnej komunikácie
- Pre dosahovanie osobných cieľov a obrany voči manipulácii.
- V záujme predchádzania konfiktov alebo ich eskalácii.
- Pre tvorivé riešeniekonfliktov.
5. Vypracovanie vlastného plánu na zlepšenie svojej interakcie a komunikácie s ľuďmi netechnických profesií.
Cieľová skupina
Špecialisti v oblasti IT a technici, ktorí potrebujú interpersonálne a komunikačné zručnosti pre efektívne odovzdávanie svojich poznatkov iným ľuďom, zlepšenie pracovných vzťahov, efektívnejšiu interakciu v tíme, dosahovanie osobných cieľov.
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality