Detail kurzu

Komunikácia a interpersonálne zručnosti pre pre IT špecialistov a technikov

GRAND CONSULTING s. r. o.

Popis kurzu

Pre dosiahnutie úspechu potrebuje IT špecialista aj technik okrem svojich „tvrdých“ odborných poznatkov, zručností aj zručnosti v interakcii a komunikácii s inými ľuďmi („mäkké zručnosti“). Tréning sa zameriava práve na komunikáciu a interpersonálne zručnosti.

Obsah kurzu

1. Komunikácia ako nástroj dorozumenia sa medzi špecialistami v oblasti IT, technikmi a ľuďmi s iným profesionálnym zameraním.

  • Čo spôsobuje ťažkosti v komunikácii s ľuďmi, ktorí nie sú odborníkmi v IT, v oblasti techniky a prečo je dôležité lepšie komunikovať (diskusia).
  • Rozdiely v komunikačných potrebách, očakávaniach medzi technikmi a netechnikmi.
  • Vplyv generačných rozdielov na komunikáciu v rámci sféry techniky a mimo nej.
  • Analýza osobnej situácie účastníka v kontexte jeho pracovnej činnosti, jeho potreby a očakávania.

2. Interpersonálne stratégie na zlepšenie interakcie s inými ľuďmi.

  • Skvalitnenie sociálneho vnímania, vnímanie rôznych perspektív, prekonávanie stereotypov (social bias) subjektívnych aspektov a pod.
  • Formovanie realistickejších postojov, presvedčení o iných ľuďoch aj o sebe.
  • Poznávanie silných a slabších stránok osobnosti seba a iných, nácvik zručnosti sebareflexie, sebaregulácie.
  • Pozícia, rola v tíme a jej formovanie v záujme vyššej produktivity tímu aj osobného rastu účastníka.

3. Komunikačné stratégie na podporu rozvoja seba a interakcie s inými

  • Rozlišovanie verbálnej a neverbálnej komunikácie, vyhýbanie sa uvedenia partnera do zmätku, podpora autenticity, kongruencie, dôvery, kredibility.
  • Rozlišovanie medzi intrapersonálnou a interpersonálnou komunikáciou, ako navzájom súvisia, podpora racionálnych presvedčení a reálneho optimizmu.
  • Aktívne počúvanie – nácvik zručnosti (reflexie, otázky a i.)

4. Asertívna komunikácia ako nástroj zlepšenia interakcie s ľuďmi a komunikácie v tíme.

  • Podpora sebaocenenia ako ústredný nástroj efektívnej komunikácie.
  • Východiská asertívnej komunikácie, význam asertívnych práv.
  • Ako spoznať manipulačné postupy partnera a ako sa im vyhýbať.

5. Nácvik technik asertívnej komunikácie

  • Pre dosahovanie osobných cieľov a obrany voči manipulácii.
  • V záujme predchádzania konfiktov alebo ich eskalácii.
  • Pre tvorivé riešeniekonfliktov.

5. Vypracovanie vlastného plánu na zlepšenie svojej interakcie a komunikácie s ľuďmi netechnických profesií.

Cieľová skupina

Špecialisti v oblasti IT a technici, ktorí potrebujú interpersonálne a komunikačné zručnosti pre efektívne odovzdávanie svojich poznatkov iným ľuďom, zlepšenie pracovných vzťahov, efektívnejšiu interakciu v tíme, dosahovanie osobných cieľov.

Certifikát osvedčenie o absolvovaní kurzu
Hodnotenie




Organizátor