Detail kurzu
FUNKČNÉ VZDELÁVANIE PRE VEDÚCICH PEDAGOGICKÝCH ZAMESTNANCOV A VEDÚCICH ODBORNÝCH ZAMESTNANCOV
Centrum ďalšieho vzdelávania Univerzity Komenského
Popis kurzu
Získať profesijné kompetencie potrebné na výkon riadiacich činností. Vedieť pripraviť, realizovať a vyhodnotiť projekt rozvoja školy alebo školského zariadenia.
Prehĺbiť a rozšíriť profesijné kompetencie potrebné na štandardný výkon riadiacich činností vedúceho pedagogického zamestnanca alebo vedúceho odborného zamestnanca školy, školského zariadenia.
Obsah kurzu
Obsah je rozvrhnutý do 7 tematických celkov:
1. Pozícia vedúceho zamestnanca v organizácii
Profesionalizácia vedúceho pedagogického a vedúceho odborného zamestnanca. Manažérska psychológia. Príbehy úspešných manažérov. Výzvy na poste manažéra.
2. Kultúra organizácie
Kultúra ako ľudský fenomén a kultúra školy a školského zariadenia. Imidž školy. Kreativita. Komunikácia. Konflikty, mediácia.
3. Vedenie tímu pri realizácii školského vzdelávacieho programu – pedagogické riadenie
Nové trendy vo výchove a vzdelávaní. Vízia, ciele, misia školy a školského zariadenia. Štátne vzdelávacie a výchovné programy. Rozvoj kompetencií klientov, inklúzna škola a školské zaradenie. Kompetenčný profil zamestnancov. Teória generácií. Riadenie zmien. Individuálny prístup. Rozvoj a inovovanie.
4. Vedenie tímu, leadership – personálne riadenie
Manažér a líder, rozdiely medzi nimi. Vedenie tímu. Rozvoj jednotlivcov.
5. Právne poradenstvo, finančné poradenstvo, ekonomické a právne
Zoznam smerníc, tvorba vnútorných smerníc organizácie, ich aktualizácia, školský poriadok, pracovný poriadok, bezpečnostné predpisy, riešenie sťažností – postup, ďalšie legislatívne predpisy. Aktualizácia právnych predpisov. Riešenie problémových vecí, modelových otázok.
6. Sebarozvoj vedúceho PZ a OZ
Vedenie, rozhodovanie. Neuroveda. Manažment času.
7. Evalvácia a autoevalvácia, hodnotenie organizácie, hodnotenie zamestnancov
Metódy, nástroje, cyklus PDCA, SWOT analýza, 360°spätná väzba Implementácia funkčných stratégií do každodenného života školy. Vyhodnotenie za uplynulých 7 rokov ako postupovať pri hodnotení za uplynulých 7 rokov. Uskutočnenie autoevalvácie. Hodnotenie zamestnancov. Chyby pri hodnotení? Modely hodnotenia ľudí. Metódy a nástroje autoevalvácie a hodnotenia zamestnancov. Efektívne každoročné hodnotenie zamestnancov.
https://cdv.uniba.sk/…amestnancov/
Cieľová skupina
Kategória: pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec.
Podkategória: učiteľ pre predprimárne vzdelávanie (učiteľ materskej školy), učiteľ pre primárne vzdelávanie (učiteľ prvého stupňa), učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie (učiteľ druhého stupňa), učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie, učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie, úplné stredné odborné vzdelávanie, vyššie odborné vzdelávanie (učiteľ strednej školy), asistent učiteľa, asistent vychovávateľa, asistent majstra odbornej výchovy, psychológ, školský psychológ, špeciálny pedagóg, školský špeciálny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg.
Kariérová pozícia: vedúci pedagogický zamestnanec alebo vedúci odborný zamestnanec: riaditeľ, zástupca riaditeľa, hlavný majster odbornej výchovy, vedúci vychovávateľ, vedúci odborného útvaru.
Spolu 160 hodín, z toho 120 hodín prezenčne a 40 hodín dištančne.
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality