Detail kurzu
Google Analytics 4 a Tag Manager I. - konfigurácia, štatistika a výkonnosť marketingu, meranie udalostí, cieľov a konverzií
IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.
Popis kurzu
Kurz Google Analytics je ďalší z rodiny kurzov internetového a online marketingu. Je veľmi dôležitým členom skladačky pre dôsledný internetový marketing, teda pre každého, kto sa chce venovať internetovému marketingu poriadne. Dalo by sa povedať, že bez Google Analytics sa nedá robiť poriadny online marketing vôbec. Prečo? Pretože nástroj Google Analytics nie je len o tom, aby nazbieral dáta a vytvoril štatistiku kto bol u vás na web-stránke, ale aby ste pomocou neho aj vyhodnocovali ciele, udalosti a konverzie, a následne ich zdieľali/použili v Google Ads.
Vy ešte nemeriate? Alebo meriate v starom Google Analytics Universal? Príďte to zmeniť k lepšiemu na kurz. Všetko potrebné k nastaveniu a meraniu si na kurze povieme a ukážeme. Prejdeme si konfiguráciu značky cez Google Tag manager, správne nastavenie účtu, rozdiel medzi starým Analytics UA a novou „štvorkou“, tvorbu udalostí i nastavenie sledovania konverzií. Prejdeme si pracovné prostredie, zadefinujeme základné metriky a prejdeme všetky prehľady.
Štatistika webstránky vie prezradiť veľmi veľa. Nie sú to len čísla o tom, koľko ste mali dnes návštev, ale treba vedieť čítať medzi riadkami. Prečo máme nízke miery konverzie, prečo vysokú mieru odchodu, či mieru zapojenia, A prečo ľudia, ktorí prešli cez našu hlavnú stránku do sekcie ponuka, nenakupujú. Budete vedieť všetko, čo zázračné čísla v štatistikách v Google Analytics hovoria.
Kurz Google Analytics je určený pre všetkých začiatočníkov v tejto oblasti, dokonca aj pre tých, čo ešte nemajú modul Analytics na stránkach aktivovaný. Naučíme sa ako ho aktivovať, kam vkladať, čo je to merací kód a ako sa sledujú udalosti a konverzie. Kurz je taktiež vhodný pre používateľov starých Google Analytics Universal, ktorí nechcú strácať čas štúdiom a potrebujú rozumieť novej verzii. A chcú začať pracovať s Tag Managerom.
Ak chcete prepojiť svoju webstránku s kódom Google Analytics priamo na kurze, je nevyhnutné priniesť si prihlasovacie údaje k svojej webstránke (FTP prístup, prístup do redakčného systému,...), alebo ak ho máte už implementovaný, prihlasovanie údaje ku účtu kde je Google Analytics 4 a Tag Manager nastavený.
Lektorom i autorom kurzu je Peter Hecht, ktorý prednáša aj ostatné kurzy internetového marketingu. Pre účastníkov zájazdu (kurzu) je pripravená rozsiahla tlačená prezentácia s aktuálnymi obrázkami a veľký tlačený plagát Google Analytics - ako správne merať.
Obsah kurzu
- Úvod do merania a štatistiky
- prečo vzniká potreba merania
- čo budeme merať
- aké sú možnosti merania
- spôsoby merania
- voľne dostupné meracie a štatistické nástroje
- predstavenie a možnosti Google Analytics 4
- Prvé predstavenie Google Analytics
- aktivácia
- verzie Google Analytics
- porovnanie Google Analytics Universal a Google Analytics 4,
- ako sa prihlasuje
- čo budeme na prihlásenie potrebovať
- mobilná aplikácia a jej použitie
- založenie si nového konta
- prvé prihlásenie
- demo účet
- Google Tag manager
- potreba značkovacieho nástroja
- registrácia a prihlásenie
- pracovné prostredie
- nový kontajner a registrácia
- umiestnenie kódu do stránky
- WordPress plugin na prácu s kódmi v hlavičke webu
- prehľad
- spúšťače - tagy
- značky
- premenné
- Google Analytics 4
- aktivácia, prihlásenie a demo účet
- registrácia nového účtu
- chronológia účtu – účet, vlastníctvo a zobrazenie
- nový účet GA4
- nový účet GA UA
- stream údajov vs. merací kód
- ako pridať merací kód do svojich web stránok
- Priame vloženie JS
- Google TAG manager
- upravujeme nastavenie
- zapíname získavanie demografických údajov
- zapíname možnosti remarketingu a Google Signals
- skúška správnosti a testovanie kódov
- Rozdiel medzi Google Analytics 3 a 4 (Universal Analytics a GA4)
- kooperácia medzi Tag Managerom a GA4
- rozdiel v kóde
- vnímanie návštevnosti – návšteva vs. udalosť
- trvanie relácie, bounce rate a nová metrika Miera zapojenia
- sekcia akvizícia a jej možnosti čo tu chýbajú
- načo je Google Analytics 4 určené
- zbieranie údajov
- zobrazovanie a prehlaď
- všetko sú to udalosti
- potreba tvorby
- konverzie po novom
- potreba centralizácie konverzií
- zbieranie údajov o používateľoch
- segmentácia a publiká po novom
- Google Signals a jeho aktivácia
- reálny čas
- Pracovné prostredie Google Analytics 4
- domov
- prehľady
- preskúmať
- reklama
- konfigurácia
- publiká
- správca
- práca s dátumom
- štatistiky
- Možnosti merania – rozdelenie Google Analytics
- hlavná stránka a výber konta
- správca
- popis pracovného prostredia v prehľadoch
- dátum a rozsah merania
- segmenty alebo voda na mlyn
- vlastné informačné panely
- skratky
- spravodajské udalosti
- publikum
- akvizícia
- správanie
- konverzie
- Vysvetlenie si základných pojmov a metrík
- udalosti – systémové, užívateľské
- používatelia a nový používatelia a relácie
- miera zapojenia
- konverzie
- čas na stránke
- miera odchodov
- počet relácií
Praktická časť metriky merania, meriame spolu vaše stránky a vysvetľujeme si, ktoré hodnoty a čísla sú dôležité sledovať. Popri tom lektor vysvetľuje, ako prakticky naložiť so získanými údajmi.
- Prehľady
- ako si otvoriť detail prehľadu
- stav prehľadov
- reálny čas
- demografia
- krajina a mesto
- pohlavie
- záujmy
- vek
- jazyk
- tabuľkový prehľad a jeho možnosti
- udalosti podľa demografie
- technologické prehľady
- prehľad
- technické detaily
- životný cyklus
- Akvizícia používateľov a návštevnosti
- prehľad zdrojov
- priama návštevnosť
- podrobné vysvetlenie jednotlivých zdrojov návštev
- návštevy z organického vyhľadávania
- návštevy z platenej reklamy
- návštevy zo sociálnych sietí
- návštevy z mailing listov a ich identifikácia
- návštevnosť so spätných odkazov
- vlastné zdroje návštev
- ostatné návštevy
- meranie udalostí, dôsledky a vyhodnotenie
- prehľad zdrojov
- Meranie a štatistika ku Google Ads
- podľa kampane
- podľa kľúčového slova
- meranie konverzie, dôsledky a vyhodnotenie
- Zapojenie používateľov
- prehľad
- udalosti
- stránky a obrazovky
- udržanie návštevníkov – nový a vracajúci sa
- Konverzie, udalosti a ciele
- čo sú to ciele a góly a udalosti
- možnosti, ktoré Google Analytics ponúka
- tvorba udalostí a rozdelenie cieľov
- udalosti pre bežnú stránku
- udalosti pre e-shop
- ako môžeme zaregistrovať udalosť
- tvorba udalostí v Google Tag managerovi
- tvorba udalostí v GA4
- ktoré konverzie viete vytvoriť bez programovania, kedy naopak bude treba zásah programátora
- vytvárame skúšobnú udalosť a meníme ju na konverziu
- Úvod a teória do konverzie typu elektronický obchod
- čo je to elektronický obchod
- aké udalosti sa vyžadujú
- ukážka JS kódov pre udalosti elektronického obchodu
- tvorba udalostí pomocou pluginu pre WordPress
- dátová vrstva
- Meranie udalostí a konverzií
- kde sú konverzie
- zapojenie a udalosti
- speňažovanie a konverzie
- graf konverzií
- predaj produktov a nákupy
- Záverečná diskusia
Cieľová skupina
začiatočníkHodnotenie
Organizátor
Ďalšie termíny kurzu
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality