Detail kurzu

Google Analytics 4 a Tag Manager II. - vlastné prehľady, elektronický obchod, meranie udalostí a konverzií pre pokročilých

IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.

Popis kurzu

Universal Analytics, alebo ak chcete „UÁčka“, sú dnes už v podstate mŕtve. Štatistku web stránky a  správanie používateľov treba dnes merať ich nástupcom, pomocou Google Analytics 4 (označovaným aj ako GA4). Prečo? Ako hovorí výklad Google – Analytics 4 nie sú určené na zobrazovanie hotových reportov ako ste boli zvyknutí v minulosti, ich cieľom je zbieranie dát a vašich udalostí. Z nich je možné následne zostaviť si práve tie prehľady, ktoré vám vyhovujú. A presne o zostavovaní štatistických prehľadov je tento kurz – o personalizácii svojich Google Analytics 4. Aby ste z nich vyčítali presne to, čo potrebujete. V nových Google Analytikách nečakajte kopec prehľadov. Také boli UA. S Google Anaytics 4 získate lepšie, sofistikovanejšie výsledky, a viac. Na to však musíte nastaviť dokonalú spoluprácu medzi Google Tag Managerom a Analytikami verzie 4. Aj o nastavovaní spolupráce a práci so získanými údajmi je tento kurz. Naučíme sa čo sú udalosti a ako ich správne konfigurovať, ukážeme si ako nastaviť sledovanie všetkých dôležitých údajov pre váš elektronický obchod. Zistíte tiež, kde hľadať a ako si vytvárať tie prehľady, ktoré budete pri analýze webu potrebovať. Na tomto kurze si prakticky nastavíme meranie udalostí elektronického obchodu pre platformu WordPress Woocommerce. Tento postup budete mať prakticky spracovaný aj do videonávodu, ku ktorému dostane prístup každý z účastníkov kurzu. Aby ste sa mohli k nemu v prípade potreby vrátiť. Kurz je určený predovšetkým pre tých, ktorí už Google Analytics 4 majú aktivovaný a sledujú v ňom základné štatistiky. Ideálne je mať vedomosti na úrovni predchádzajúceho kurzu Google Analytics. Preberieme si ako tvoriť pokročilé udalosti a meniť ich na konverzie, budeme pracovať s dátovou vrstvou a s dátami elektronického obchodu, ktoré následne nastavíme aj s hodnotami do Google Ads. Budeme tvoriť vlastné prehľady, publiká a segmenty a tvoriť si vlastnú zbierku prehľadov. Spravíme si aj prehľad metrík a dimenzií a pozrieme sa spoločne na sekciu speňažovanie, kde budeme sledovať výnosnosť elektronického obchodu. Na kurze sa budeme venovať aj prechodu z Google Analytics UA na GA4 - štvorku a riešiť chýbajúce prehľady. Tie prehľady, na ktoré sme boli zvyknutí v UA, si dotvoríme.

Obsah kurzu

Opakovanie a prechod z Google Analytics Universal
  • Ako funguje nový Google Analytics
  • Udalosti
  • Udalosti vs. konverzie
  • Konverzie a ich nastavovanie
  • Primárne a sekundárne konverzie
  • Hodnota udalostí
  • Pridávanie udalostí
  • Google Tag Manager a spolupráca
  • Vlastné premenné
  • Pridávanie nových udalostí
  • Vlastná udalosť cez dátovú vrstvu
  • Údaje zo Search Console – prehľad vyhľadávania na Google
Dimenzie, metriky a publiká
  • Čo sú to dimenzie, preberanie a vysvetľovanie si dimenzií
  • Čo sú to metriky, preberanie a vysvetľovanie si metrík
  • Publiká a segmenty
  • Vlastné publiká
  • Vlastné dimenzie a metriky
  • Tvoríme vlastný prehľad na základe vedomostí
    •  tabuľka
    •  prekrytie segmentov
    •  ukladanie prehľadu
Pracovné prostredie a vlastné prehľady
  • Úprava hotových prehľadov
    •  vlastné metriky
    •  vlastné dimenzie
  • Prehľady
  • Zbierky
  • Ako upraviť hlavné menu prehľadov
  • Čo vám chýba v Google Analytics 4 oproti Universal – ako to doplniť do menu
  • Tvorba vlastného prehľadu, vloženie prehľadu do menu – sprostredkovateľ stránky
Elektronický obchod a jeho nastavenie v GA4 a TM
  • Čo je to elektronický obchod
  • Čo nás zaujíma
  • Udalosti elektronického obchodu
    • návšteva produktu
    • pridávanie do košíka
    • prechod do pokladne
    • objednávka
  • Čo je to dátová vrstva
  • Ukážka kódu dátovej vrstvy
  • Aktivácia trackovania elektronického obchodu pre Woocommerce
  • Pokročilé meranie elektronického obchodu
  • Nastavenie dátovej vrstvy pomocou JavaScriptu – vlastný kód
Speňažovanie a štatistika predaja
  • Prehľad speňažovania
  • Dimenzie a metriky v prehľade speňažovania
  • Prehľad nakupujúcich
  • Úspešnosť produktov a predaja
  • Podrobný prehľad
    • položky
    • pokladňa
    • nákupy
    • položky a udalosti
    • položky a akvizícia
  • Miera nákupu po zhliadnutí
  • Miera konverzie
  • Metrika množstvo a iné
Prieskumy a tvorba vlastných reportov
  • Čo je to prieskumník
  • Čo sa dá vizualizovať
  • Dvojrozmerná rovina
  • Export a ukladanie reportu
  • Tlačidlo – začať od znova
  • Možnosti vizualizácie a typy prieskumov
    • voľný formát
    • prieskum lievika
    • prieskumník cesty
    • prázdny
  • Možnosti a vstupy do prieskumu - premenné
    •  typ prieskumu
    •  segment
    •  dimenzia
    •  metrika
  • Nastavenie karty – zobrazenie a interpretácia dát
    •  segment
    •  uzol
    •  rozdelenie
    •  hodnota
    •  filter
  • Praktické príklady na precvičenie a získavanie vedomostí
    • prieskumník používateľov a 
    • prieskumník košíka
    • odchody z pokladne e-shopu
    • návštevnosť zo spätných odkazov
    • prieskum udalostí
    • pohyb medzi udalosťami
    • pohyb medzi stránkami
    • vizualizácia zariadení používateľov
    • iné
Bonus - dátová vrstva
  • čo je to dátová vrstva
  • tvorba a štruktúra
  • udalosti
  • premenné
  • ukážka tvorby
  • čítanie datalayera v Google Tag manager
  • tvorba a čítanie premenných
  • tvorba udalostí - eventov s premennými pre GA4
  • dynamická dátová vrstva
Hodnotenie




Organizátor



Ďalšie termíny kurzu
Termín Cena Miesto konania Zarezervovať