Detail kurzu
Google Analytics 4 a Tag Manager II. - vlastné prehľady, elektronický obchod, meranie udalostí a konverzií pre pokročilých
IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.
Popis kurzu
Universal Analytics, alebo ak chcete „UÁčka“, sú dnes už v podstate mŕtve. Štatistku web
stránky a správanie používateľov treba dnes merať ich nástupcom, pomocou Google
Analytics 4 (označovaným aj ako GA4). Prečo? Ako hovorí výklad Google – Analytics 4 nie sú
určené na zobrazovanie hotových reportov ako ste boli zvyknutí v minulosti, ich cieľom je
zbieranie dát a vašich udalostí. Z nich je možné následne zostaviť si práve tie prehľady, ktoré
vám vyhovujú.
A presne o zostavovaní štatistických prehľadov je tento kurz – o personalizácii svojich Google
Analytics 4. Aby ste z nich vyčítali presne to, čo potrebujete.
V nových Google Analytikách nečakajte kopec prehľadov. Také boli UA. S Google Anaytics 4
získate lepšie, sofistikovanejšie výsledky, a viac. Na to však musíte nastaviť dokonalú
spoluprácu medzi Google Tag Managerom a Analytikami verzie 4. Aj o nastavovaní
spolupráce a práci so získanými údajmi je tento kurz.
Naučíme sa čo sú udalosti a ako ich správne konfigurovať, ukážeme si ako nastaviť
sledovanie všetkých dôležitých údajov pre váš elektronický obchod. Zistíte tiež, kde hľadať a
ako si vytvárať tie prehľady, ktoré budete pri analýze webu potrebovať. Na tomto kurze si
prakticky nastavíme meranie udalostí elektronického obchodu pre platformu WordPress
Woocommerce. Tento postup budete mať prakticky spracovaný aj do videonávodu, ku
ktorému dostane prístup každý z účastníkov kurzu. Aby ste sa mohli k nemu v prípade
potreby vrátiť.
Kurz je určený predovšetkým pre tých, ktorí už Google Analytics 4 majú aktivovaný a sledujú
v ňom základné štatistiky. Ideálne je mať vedomosti na úrovni predchádzajúceho kurzu
Google Analytics. Preberieme si ako tvoriť pokročilé udalosti a meniť ich na konverzie,
budeme pracovať s dátovou vrstvou a s dátami elektronického obchodu, ktoré následne
nastavíme aj s hodnotami do Google Ads. Budeme tvoriť vlastné prehľady, publiká
a segmenty a tvoriť si vlastnú zbierku prehľadov. Spravíme si aj prehľad metrík a dimenzií
a pozrieme sa spoločne na sekciu speňažovanie, kde budeme sledovať výnosnosť
elektronického obchodu.
Na kurze sa budeme venovať aj prechodu z Google Analytics UA na GA4 - štvorku a riešiť
chýbajúce prehľady. Tie prehľady, na ktoré sme boli zvyknutí v UA, si dotvoríme.
Obsah kurzu
Opakovanie a prechod z Google Analytics Universal- Ako funguje nový Google Analytics
- Udalosti
- Udalosti vs. konverzie
- Konverzie a ich nastavovanie
- Primárne a sekundárne konverzie
- Hodnota udalostí
- Pridávanie udalostí
- Google Tag Manager a spolupráca
- Vlastné premenné
- Pridávanie nových udalostí
- Vlastná udalosť cez dátovú vrstvu
- Údaje zo Search Console – prehľad vyhľadávania na Google
- Čo sú to dimenzie, preberanie a vysvetľovanie si dimenzií
- Čo sú to metriky, preberanie a vysvetľovanie si metrík
- Publiká a segmenty
- Vlastné publiká
- Vlastné dimenzie a metriky
- Tvoríme vlastný prehľad na základe vedomostí
- tabuľka
- prekrytie segmentov
- ukladanie prehľadu
- Úprava hotových prehľadov
- vlastné metriky
- vlastné dimenzie
- Prehľady
- Zbierky
- Ako upraviť hlavné menu prehľadov
- Čo vám chýba v Google Analytics 4 oproti Universal – ako to doplniť do menu
- Tvorba vlastného prehľadu, vloženie prehľadu do menu – sprostredkovateľ stránky
- Čo je to elektronický obchod
- Čo nás zaujíma
- Udalosti elektronického obchodu
- návšteva produktu
- pridávanie do košíka
- prechod do pokladne
- objednávka
- Čo je to dátová vrstva
- Ukážka kódu dátovej vrstvy
- Aktivácia trackovania elektronického obchodu pre Woocommerce
- Pokročilé meranie elektronického obchodu
- Nastavenie dátovej vrstvy pomocou JavaScriptu – vlastný kód
- Prehľad speňažovania
- Dimenzie a metriky v prehľade speňažovania
- Prehľad nakupujúcich
- Úspešnosť produktov a predaja
- Podrobný prehľad
- položky
- pokladňa
- nákupy
- položky a udalosti
- položky a akvizícia
- Miera nákupu po zhliadnutí
- Miera konverzie
- Metrika množstvo a iné
- Čo je to prieskumník
- Čo sa dá vizualizovať
- Dvojrozmerná rovina
- Export a ukladanie reportu
- Tlačidlo – začať od znova
- Možnosti vizualizácie a typy prieskumov
- voľný formát
- prieskum lievika
- prieskumník cesty
- prázdny
- Možnosti a vstupy do prieskumu - premenné
- typ prieskumu
- segment
- dimenzia
- metrika
- Nastavenie karty – zobrazenie a interpretácia dát
- segment
- uzol
- rozdelenie
- hodnota
- filter
- Praktické príklady na precvičenie a získavanie vedomostí
- prieskumník používateľov a
- prieskumník košíka
- odchody z pokladne e-shopu
- návštevnosť zo spätných odkazov
- prieskum udalostí
- pohyb medzi udalosťami
- pohyb medzi stránkami
- vizualizácia zariadení používateľov
- iné
- čo je to dátová vrstva
- tvorba a štruktúra
- udalosti
- premenné
- ukážka tvorby
- čítanie datalayera v Google Tag manager
- tvorba a čítanie premenných
- tvorba udalostí - eventov s premennými pre GA4
- dynamická dátová vrstva
Hodnotenie
Organizátor
Ďalšie termíny kurzu
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality