Detail kurzu

Online certifikované štúdium: Psychológia spotrebiteľa: Lepšia komunikácia pre lepšie výsledky predaja a marketingu

Verlag Dashöfer, s.r.o.

Popis kurzu

Kurz je vedený formou online live seminárov. K dispozícií budete mať kvalitné pracovné podklady a možnosť klásť otázky lektorom. V prípade akýchkoľvek otázok kontaktujte: zuzana.cmorejova@dashofer.sk, alebo telefonicky: 0910 343 747. Ak vaše marketingové a predajné snaženia občas vystihuje aspoň jedno z tvrdení: vaša komunikácia nie vždy dopadne na úrodnú pôdu, občas sa pristihnete, že nasledujete kroky konkurencie (ak my, tak aj oni), naskakujete na vlak aktuálnych trendov v čase, keď už je aj tak neskoro, zažívate veľa pokusov, omylov a otočiek o 180 stupňov vo vašich aktivitách, začnete niečo nové a po čase zistíte, že ste to nedotiahli, potom to, čo vám tento workshop prinesie, je jasný návod, ako postupovať, aby vaša komunikácia mala cieľ, stratégiu a merateľné kroky vedúce k úspechu.

Obsah kurzu

Kurz je rozdelených do piatich praktických workshopov:
  1. Celodenný workshop na tému Úvod do behaviorálnej ekonómie a princípov rozhodovania
  2. Psychológia spotrebiteľa a efektívny predaj
  3. Psychológia skvelej zákazníckej skúsenosti
  4. Ako písať a štrukturovať komunikáciu (texty)
  5. Ako pristupovať k návrhu produktu alebo služby

1. BEHAVIORÁLNA EKONÓMIA – ÚVOD A PRÍPADOVÉ ŠTÚDIE

Čo sú to behaviorálne vedy a prečo by mali marketing a obchod zaujímať? Čo majú marketing a behaviorálne vedy spoločné a čím sa líšia?

Prečo sa zúčastniť?

Tento workshop vám odhalí psychológiu nákupných rozhodnutí a ukáže vám, ako efektívnejšie komunikovať a predávať. Všetko, čo sa na workshope dozviete, je založené na prelomovom výskume z oblasti behaviorálnej ekonómie a zákazníckej psychológie.

Čo sa na workshope dozviete?

Pochopenie princípov rozhodovania a inšpiratívne prípadové štúdie.

  • Ako sa vyvíjal náš mozog z pohľadu rozhodovania a argumentácie.
  • Slow Brain vs Fast Brain a Left Brain vs Right Brain.
  • Skratky v rozhodovaní a ako nad nimi získať kontrolu.
  • 8 princípov rozhodovania, o ktorých by ste mali premýšlať každý deň.
  • Inšpiratívne prípadové štúdie zo Slovenska aj zo sveta.
  • Ako si vytvoriť plán, komunikačnú stratégiu a zadeliť úlohy správnym ľuďom.
2. PSYCHOLÓGIA SPOTREBITEĽA A EFEKTÍVNY PREDAJ

Krásne vizuály a produkty najvyššej kvality už v dnešnej dobe nestačia. Potrebujete bližšie pochopiť podvedomie svojich zákazníkov – ako sa rozhodujú a čo riadi ich správanie.

Prečo sa zúčastniť?

Tento workshop vám odhalí psychológiu nákupných rozhodnutí a ukáže vám, ako efektívnejšie komunikovať a predávať. Všetko, čo sa na workshope dozviete, je založené na prelomovom výskume z oblasti behaviorálnej ekonómie a psychológie spotrebiteľa.

Čo sa na workshope dozviete?

Workshop sleduje behaviorálne frameworky MINDSPACE, EAST a ADAPT. Predstavíme si celý proces adaptácie behaviorálnej ekonómie do praxe + relevantné prípadové štúdie.

Povieme si niečo o tom, prečo komunikácia značky začína už pri návrhu produktu alebo služby. Marketing nie je o predávaní niečoho, čo ľudia nechcú.

  • Positioning & Branding
  • Golden Circle (Why, How, What and for Whom)
  • Príklady a prípadové štúdie: Harley Davidson, Tesla, Apple, Patagonia, Ocean CleanUp
  • Ako na odstránenie neistôt pred komunikovaním benefitov?
3. PSYCHOLÓGIA SKVELEJ ZÁKAZNÍCKEJ SKÚSENOSTI

Zákaznícka skúsenosť predstavuje subjektívne vnímanie kvality interakcie s vašou spoločnosťou. Keďže vnímanie je subjektívne, vieme ho formovať. Musíme však pochopiť psychologické sily, ktoré ho riadia.

Prečo sa zúčastniť?

Skvelá zákaznícka skúsenosť by nemala byť o snahe z času na čas predčiť očakávania zákazníka a potom to zdieľať na sociálnych sieťach. Naučíte sa, ako budovať skvelú zákaznícku skúsenosť bez toho, aby ste do nej museli investovať tisícky eur.

    • Nikdy nedosiahnete skvelú zákaznícku skúsenosť, je to proces neustáleho zlepšovania.
    • Sociálne siete urobili zo zákazníckej skúsenosti nevyhnutnú súčasť marketingu.
    • Zákaznícka skúsenosť nie je merateľná, je subjektívna a tak k nej treba pristupovať.

Čo sa na workshope dozviete?

Prevedieme vás analýzou reálneho stavu, od praktických a nutných krokov až po hranie sa s detailmi a vytváranie wow efektu.

  • Skutočnosť vs želaný stav zákazníckej skúsenosti značky.
  • Poznáte celú mozaiku detailov, ktoré môžu ovplyvniť rozmýšľanie zákazníkov?
  • Ako odstrániť prekážky, ktoré bránia zákazníkom urobiť rozhodnutie?
  • Vnímaná námaha, neistota a iné faktory, ktoré spôsobujú negatívne zážitky.
  • Psychológia čakania.
  • Návrh zákazníckeho zážitku, ako na to?
4. AKO PÍSAŤ A ŠTRUKTÚROVAŤ TEXTY

Naučte sa povedať viac menej slovami a písať pre zaneprázdnených ľudí. Dajte svojej značke príbeh a začnite pracovať s osvedčenými trikmi na zvýšenie presvedčivosti a konverzie.

Prečo sa zúčastniť?

Zúčastnite sa workshopu na tému copywriting a pochopte pravidlá štruktúrovania textov pre vašu komunikáciu. Pripravujete slogan, scenár pre video alebo obsah webstránky? Slová a poradie, v akom sú informácie podané, robia veľký rozdiel vo výsledku. Posvietime si na nadpisy a podnadpisy. Práve to sú najdôležitejšie texty v tlačených aj online materiáloch, pretože sú často to jediné, čo čitateľ zachytí.

Čo sa na workshope dozviete?

  • Ako dať svojej značke príbeh.
  • Ako písať texty pre vašu webstránku alebo e-shop tak, aby zaujali… a hlavne predali.
  • Ako súvisí koncepcia webu s jeho štruktúrou podstránok.
  • Ako aplikovať triky na zvýšenie presvedčivosti do vášho textu.
  • Zásady štylistiky a grafickej úpravy textov na web.
  • Ako používať vhodné členenie textu do blokov (nadpisy a podnadpisy).
  • Ako sa vymýšľa slogan, motto, názov spoločnosti/doména.
  • Ako správne uviesť subject e-mailu tak, aby ho otvorilo viac ľudí.
  • Video obsah (prečo a ako ho tvoriť).
  • Ako pripraviť scenár k video prezentácii produktu/služby.
  • Základy obsahového a inbound marketingu.

Workshop je rozdelený do viacerých blokov, pomocou ktorých sa pokúsite získané poznatky aplikovať.

„Viem, že príbehy vzbudzujú pozornosť, zvedavosť, lepšie sa pamätajú a majú emocionálny charakter. Webstránka, krátky reklamný text, motion grafické video môžu mať svoj príbeh tiež.“

5. AKO PRISTUPOVAŤ K NÁVRHU PRODUKTU

Prečo sa zúčastniť?

Kontext a nastavenie rozhodovacieho procesu zákazníkov sú často rovnako dôležité ako ponúkaný produkt alebo služba. Podvedomé emócie a zaužívané rozhodovacie vzorce ovplyvňujú zákazníkov oveľa viac, ako si myslíme.

Dáme vám súbor okamžite aplikovateľných nástrojov. Navrhujte produkt vedome s poznatkami o tom, ako ho správne komunikovať. Nastavte správny positioning vášho produktu a značky.

Čo sa na workshope dozviete?

  • 7 základných psychologických princípov efektívneho presviedčania zákazníkov.
  • Čo je rozhodovací proces a rozhodovací kontext a ako ich využiť vo svoj prospech.
  • Čo odrádza zákazníka od kúpy a ako to zmeniť.
  • Ako aplikovať poznatky z psychológie spotrebiteľa do prezentácie produktu, pricingu, zákazníckej skúsenosti.
  • Ako urobiť malé zmeny v cenách, ktoré ovplyvnia preferencie zákazníkov o desiatky percent.
    Ako pridanie zjavne nevýhodného produktu do ponuky môže zdvojnásobiť vaše tržby.
  • Ako popis produktu ovplyvňuje vnímanie jeho hodnoty.
  • Kedy je „zdarma“ účinné a kedy vám poškodí (prečo treba byť opatrný s darčekmi).

Cieľová skupina

Workshop je vhodný nielen pre ľudí z oblasti marketingu, social media, PR, tvorby obsahu, správcov webstránok a e-shopov, ale aj produktových manažérov a pracovníkov zákazníckeho servisu. Takisto je určený predajcom, obchodným zástupcom, ako aj manažérom, majiteľom menších a stredných firiem a každému, kto prichádza do styku so zákazníkmi. Ďalej marketérom, majiteľom e-shopov a iných online projektov, majiteľom a marketérom firiem, profesionálom z PR, reklamných a mediálnych agentúr. A hlavne tým, ktorých nebaví prichádzať o tisíce eur pre nesprávne prezentovanie svojej spoločnosti, jej produktov, služieb a výhod. Ak chcete držať krok s dobou a posunúť svoj marketing a predaj na vyššiu úroveň vďaka pochopeniu rozhodovacích procesov vašich zákazníkov, ste na správnom mieste.
Hodnotenie




Organizátor