Detail kurzu

Koučing ako manažérsky štýl a rozvoj situačného lídershipu

Business Coaching College

Popis kurzu

Cieľom kurzu je naučiť manažérov viesť koučovací rozhovor a vedieť kedy ho použiť a kedy nie. Schopnosť používať koučingový štýl (popri iných štýloch vedenia) prináša manažérom veľa výhod. Prispieva k efektívnejšiemu dosahovaniu výsledkov prostredníctvom využívania talentu a kreativity ich zamestnancov a ich vyššej osobnej angažovanosti a zodpovedosti. Koučingový štýl je veľmi vhodný vo všetkých situáciách, kedy je dôležité hľadať a nachádzať odpovede na principiálne otázky, hľadať a nachádzať riešenia a príležitosti rastu. Prínos vzdelávacieho projektu: Účastníci po absolvovaní vzdelávania:

  • Pochopia svoju zodpovednosť za vytváranie vzťahov dôvery ako nevyhnutného predpokladu pre efektívny koučing
  • Pri vedení ľudí budú schopní klásť otázky posúvajúce myslenie a konanie dopredu k vytváraniu možností a príležitostí
  • Budú počúvať, aby svojim spolupracovníkom naozaj rozumeli pri hľadaní riešení
  • Budú sa zaujímať aj o existujúce či možné budúce prekážky s cieľom pripraviť sa na ich prekonanie
  • Posilnia schopnosť zameriavať sa na dosahovanie cieľov
  • Budú situačne vedieť rozhodnúť, kedy je pri vedení ľudí vhodný koučing a kedy iné štýly riadenia
  • Budú mať podnety, odporúčania a konkrétne plány rozvoja, ktoré im pomôžu stať sa dobrými (resp. ešte lepšími) koučami

Náš návrh počíta so zaneprázdnenosťou účastníkov a po základnom, dvojdňovom vzdelávacom module sa zameriava na individuálnu prácu s účastníkmi, ktorá je ľahšie zorganizovateľná a zabezpečí, aby sa naučené zručnosti skutočne dostali do praxe a súčasne sa v nej možno venovať individuálnym potrebám účastníkov projektu. Investícia do vzdelávania sa tak zhodnocuje, lebo neupadá do zabudnutia, ale sa upevňuje.

Obsah kurzu

Interaktívny tréning (2 dni) Koučing ako manažérsky štýl sa zameriava na:

  • Rozvoj základných zručností dobrého kouča: vytváranie vzťahu, počúvanie, kladenie otázok, prehlbovanie uvedomovania, tvorba cieľov, vedenie k výsledkom
  • Používanie štruktúry a procesu koučovacieho rozhovoru
  • Osvojenie základných koučovacích techník
  • Vnímanie rozdielov medzi koučingom a iným štýlmi riadenia a správne rozhodovanie, kedy ktorý štýl použiť
  • Zvýšenie motivácie účastníkov používať koučing ako spôsob ovplyvňovania firemnej kultúry
  • Osvojenie si základov sebakoučingu ako spôsobu uvažovania

Voliteľné pokračovanie – veľmi užitočné pri cielenom zavádzaní koučingu do kultúry organizácie: Individuálny koučing/mentoring V priebehu 4 mesiacov po skončení základného tréningu navrhujeme aspoň dve 2-hodinové individuálne mentorské/kou­čovacie stretnutia s každým účastníkom

Pri mentoringu:
účastník môže doniesť nahrávky alebo svoje poznámky ku koučovaniam, ktoré od tréningu robil a prediskutovať svoje postupy, položiť otázky, ujasniť si otázky, ktoré mu pri používaní koučovacích zručností vyvstali. Mentoring je možné realizovať aj ako „on the job tréning“ – mentor je prítomný pri tom, ako manažér vedie koučovací rozhovor a potom mu dá spätnú väzbu. Pri koučingu: Ak je zážitok na sebe samom pre účastníka najlepším spôsobom učenia, môže dané hodiny využiť na koučovanie rozhovory – témou ktorých môže byť jeho koučovací štýl alebo všeobecnejšie oblasti, v ktorých sa chce zlepšiť alebo rozvíjať

Follow up Workshop 1 deň (doladenie zručností a výmena skúseností) Follow up sa uskutoční sa približne s štvor -mesačným odstupom od základného tréningu. Počas tejto doby budú mať účastníci tréningu príležitosť používať naučené zručnosti v reálnych situáciách. Cieľom follow up je upevniť naučené zručnosti a vyjasniť si všetky otázky, ktoré účastníkom priniesla prax. Pre jednotlivcov, ktorí by mali záujem o ďalší rozvoj sú možné ďalšie osobné konzultácie, mentoring a supervízia.

Cieľová skupina

  • manažéri a lídri stredných a vyšších úrovní
Hodnotenie




Organizátor