Detail kurzu

Facebook marketing I. - ako byť správny sociálny manažér, vedenie a správa firemnej stránky, získavanie fanúšikov a virálna komunikácia

IT LEARNING SLOVAKIA, s.r.o.

Popis kurzu

Sociálne siete už dávno nie sú iba zábavou pre malých alebo veľkých. Už dávno malé i stredné firmy, ale aj medzinárodné korporácie pochopili, že na sociálnych sieťach sa združuje a vyskytuje také množstvo ľudí, že potrebujú na komunikáciu s ním sociálneho manažéra. Sociálna sieť Facebook poskytuje firmám, ale aj iným subjektom, množstvo spôsobov na ich propagáciu a tiež okamžitý predaj. Facebook profil môže byť predajným alebo informačným kanálom, ktorý vám prinesie nové možnosti a hlavne - nových zákazníkov. A starým bude pripomínať, že ste tu stále pre nich! Kurz Facebook marketing I. - virálna komunikácia je určený pre začiatočníkov v oblasti social marketingu, ale aj stredne pokročilým používateľom, ktorí už majú svoj alebo firemný profil, o ktorý sa chcú vedieť starať efektívnejšie a zoznámiť sa s aktuálnymi trendami a správnym postupom. Je určený pre malé i veľké firmy, ale aj bežným záujemcom o znalosti z oblasti social management. Naučíte sa všetko potrebné pre vedenie úspešnej Facebook stránky, pochopíte ako a kedy na Facebooku predávať, ako vybudovať úspešnú stránku, naučíte sa pochopiť, čo vlastne používatelia Facebooku chcú a tiež ako sa profesionálne starať o svoju stránku a značku. Na tomto Facebook kurze sa dozviete veľa - ako založiť propagačnú stránku pre vašu firmu, produkt alebo značku, ako korektne získavať fanúšikov, ako zvýšiť ich počet čo najrýchlejšie, čo znamenajú dobré príspevky (a preberieme si aj stratégiu tvorenia obsahu), ako sa vkladajú obrázky či videá,... Ale hlavne - ako merať úspešnosť kanálu a ako sa neustále zlepšovať. Na názorných príkladoch si ukážeme, akým spôsobom naplniť obsah a neodradiť starých fanúšikov. Kurz je teoretický v popisnej časti, ale má aj rozsiahlu praktickú časť, kde si všetko potrebné účastníci vyskúšajú. Množstvo informácií, nadupaná prezentácia a stovky praktických príkladov robia z tooto kurzu povinnú jazdu pre všetkých, ktorí sa chcú alebo budú venovať social marketingu. Pre bezproblémové zvládnutie kurzu s možnosťou skúšania a zavádzania praktických príkladov do praxe priamo na kurze si prineste prístup do vášho Facebook konta, teda meno a heslo k účtu, aby ste sa vedeli prihlásiť v učebni do počítača. Ak máte konkrétnu stránku, ktorú chcete spravovať, budete potrebovať aj prístup k nej – čiže práva na vašom účte. Sociálne siete sa nedajú efektívne spravovať iba cez váš telefón, preto budeme pracovať s počítačom. Ak Facebook stránku ešte nemáte, nevadí, na kurze sa naučíme, ako si ju vytvoriť, ale súkromný účet budete potrebovať.

Obsah kurzu

Niečo na úvod
  • čo sú to sociálne siete
  • ako môže firma využiť potenciál sociálnej siete
  • princíp marketingu na sociálnych sieťach
  • Facebook v aktuálnych číslach
  • iné sociálne siete a porovnanie s Facebookom
Čo je to social managment a kto je dnes social manager
  • povinnosti
  • ciele
  • vstupné vedomosti
  • čo musím vedieť a čo bude moja práca
  • ideálne predpoklady na social managera
  • čo budeme potrebovať
Plán a povinnosti social managera a jeho príprava do praxe
  • na čo si má dávať pozor
  • na čo sa má pripraviť
  • budovanie správneho povedomia alebo keď nechcete, aby váš Facebook kanál bol pre vás hanbou viac ako prínosom
  • ako vymýšľať a kreovať príspevky
  • ako pridávať príspevky
  • sledovanie reakcií fanúšikov
  • pozývanie nových fanúšikov
  • odpovedanie fanúšikom a zákazníkom
  • manažovanie  komentárov
  • správy a ich starostlivosť
  • sledovanie a upravovanie recenzií
Cieľové skupiny
  • prečo chodia ľudia na sociálne siete
  • využívanie potenciálu
  • čo robia ľudia na Facebooku najčastejšie
  • princíp komunikácie s fanúšikmi
  • rady priamo od tvorcov Facebooku
  • ako sa k nám fanúšikovia dostanú
  • ako ich neodradíme a naopak udržíme na našich stránkach
Príspevky a ich dosah a sila
  • prečo, komu a ako sa zobrazujú vaše príspevky
  • čo je to sila príspevkov
  • prečo sa nezobrazujú pre všetkých fanúšikov
  • ako silu získať
  • čo ľudom písať a čo nie
  • stratégia obsahu
  • príprava a plánovanie
Život lajkov, počet a frekvencia príspevkov
  • koľko príspevkov vkladať za deň
  • kedy ich mám – môžem publikovať
  • čo očakávame od príspevku my a čo očakáva Facebook
  • sila príspevku časom
Sledujeme štatistiku a terminológia
  • prehľady, ktoré nám môžu pomôcť
  • to sa mi páči
  • osoby
  • návštevy
  • dosah
  • príspevky
  • kedy a ako často sledovať štatistiky
Sociálna stratégia a jej tvorba
  • obsah musíme striedať
  • ako si nastaviť správny pomer kvality a zaujímavostí
  • tvorba a príprava dokumentu, ktorého sa budeme držať
  • čo má sociálna stratégia obsahovať a čo nie
Získavanie fanúšikov
  • legálna alebo nelegálna cesta ?
  • cena za fanúšika
  • ako si ich nie len získame ale ako si ich udržíme
  • sú tisíce fanúšikov dnes reálnych ?
  • nástroje na legálne a zmysluplné získavanie fanúšikov
  • pozývanie fanúšikov
Ovládanie a prihlasovanie sa ku Facebooku
  • prihlasovanie sa z počítača a základné rozhranie
  • mobilná aplikácia a jej používanie
  • ukážka mobilnej aplikácie Facebooku na správu firemnej stránky
  • praktická ukážka, pridávame príspevok a sledujeme jeho “život”
Čo s hotovým príspevkom a stratégia prístupu ku publikovanému obsahu
  • odpovedanie na komentáre
  • skrývanie a mazanie komentárov
  • pozývanie fanúšikov
  • editácia príspevku
  • skrývanie komentárov
  • zmazanie príspevku
  • pripnutie príspevku na vrch stránky
  • propagácia príspevku
Zakladáme a vytvárame Facebook stránku
  • firemný profil a Facebook stránka
  • kde sa vytvára firemný profil a kde firemná stránka
  • varianty firemného profilu ako umelec, skupina, firma, produkt a iné
  • základné nastavania firemného profilu
  • obrázky pre firemný profil a dodržiavanie rozmerov
  • detailné nastavenie firemného profilu
  • spustenie stránky, publikovanie
  • verejný a neverejný profil
  • správca stránky alebo kto môže upravovať naše stránky
  • nastavenie správ
  • nastavenie adminstátorov a práva ku stránke
  • zmena základných informácií
Grafické formáty a rozmery používané na Facebooku
  • rozmer príspevkov
  • grafika do našeho profilu
  • mobilné zobrazenie
  • rozmer timeline fotky
  • správne rozloženie timeline fotky
Komunikujeme a pridávame obsah na naše stránky
  • aký obsah budeme s pohľadu zaujímavosti pridávať
  • tabuľka mojich možností alebo ako viem čo je zaujímavé a čo nie
  • sledovanie konkurencie
  • pridávame:
  • fotografie
  • fotoalbumy
  • video
  • linky na naše webstránky
  • skrátené odkazy, ktoré sa dajú merať
  • záujmové tagy pre identifikáciu obsahu
Tipy príspevkov na facebooku a praktická ukážky ich tvorby

 

  • správny formát príspevkov
  • vzhľad príspevkov
  • dosah a ciele jednotlivých príspevkov
  • farebný príspevok , text pozadie
  • text bez obrázku
  • obrázok / video bez textu
  • obrázok/video + text
  • fotoalbum + text
  • obrázok/video + text + URL adresa
  • preklikávací – reklamný príspevok
    URL + text + obrázok

 

Záver a diskusia

Cieľová skupina

začiatočník
Hodnotenie




Organizátor



Ďalšie termíny kurzu
Termín Cena Miesto konania Zarezervovať