Detail kurzu
Hodnotenie výkonu podriadených
Asseco CEIT, a.s.
Popis kurzu
Zámerom vzdelávania je budovať zručnosti účastníkov orientované na na rozvojový typ hodnotenia výkonu, na základe konkrétnych potrieb hodnotiteľov identifikovaných a analyzovaných v pred vzdelávaním. Počas vzdelávania samotného sa sleduje dôkladná príprava hodnotiteľov v metódach hodnotiaceho pohovoru a v zručnostiach potrebných na prípravu na hodnotenie, vedenie rozhovoru a vytvorenie akčného plánu. Hodnotitelia zvládajú obsahovú stránku hodnotenia (oblasti práce, ciele, stanovovanie kritérií a porovnávanie výsledkov na základe kritérií) ako aj procesnú stránku (fázy vedenia rozhovoru a jednotlivé zručnosti vedenia rozhovoru, zvládanie zložitých alebo neprimeraných reakcií hodnotiaceho a vyhýbanie sa nevhodných typov spätnej väzby zo strany hodnotiteľa).
Po ukončení vzdelávania budú účastníci:
- vedieť definovať hodnotiaci pohovor ako manažérsky proces na zvýšenie úrovne výkonu pracovníkov,
- schopní vysvetliť a použiť jednotlivé princípy prípravy seba ako hodnotiteľa a hodnoteného pracovníka na hodnotiaci rozhovor,
- vedieť ako zhromažďovať údaje o výkone pracovníkov a ako ich analyzovať a pripravovať formuláre na hodnotiaci pohovor,
- vedieť ako stanovovať ciele zlepšenia výkonu pre každého pracovníka podľa jeho individuálneho potenciálu rastu a rozvoja tak, aby motivovali jednotlivcov k lepšiemu výkonu,
- viesť hodnotiace pohovory s jednotlivými pracovníkmi za účelom odsúhlasenia cieľov zlepšenia výkonu a akceptácie navrhovaných rozvojových programov pre pracovníka,
- viesť hodnotiace pohovory takým spôsobom, aby sa vytvárala vzájomná dôvera a spolupráca medzi hodnoteným pracovníkom a hodnotiteľom.
Obsah kurzu
OBSAH
- Model vedenia k výkonnosti – cieľovo orientovaný prístup
- Hlavné chyby pri realizácií hodnotiaceho rozhovoru
- Hodnotiaci rozhovor – fázy rozhovoru
- Zručnosti potrebné pre realizáciu hodnotiaceho rozhovoru
- Používanie kritérií hodnotenia
- Definovanie cieľov pre pracovníka
- Realizácia hodnotiaceho rozhovoru – hranie rolí
- Zvládanie situácií v rozhovore obtiažnych
- Dohoda o plánoch/termínoch hodnotenia
- Príprava hodnotiteľov nadväzujúca na systém hodnotenia v organizácii, ktorý by mal byť adaptovaný na meniace sa podmienky a potreby organizácie
- Zvyšovanie výkonu pracovníkov pomocou jedinečného procesu
- Stanovovanie cieľov medzi pracovníkmi a ich priamymi nadriadenými
Cieľová skupina
Všetky úrovne manažérov, špecialisti ľudských zdrojov
Hodnotenie
Organizátor

Podobné kurzy
podľa názvu a lokality