Detail kurzu

Hodnotenie výkonu podriadených

Asseco CEIT, a.s.

Popis kurzu

Zámerom vzdelávania je budovať zručnosti účastníkov orientované na na rozvojový typ hodnotenia výkonu, na základe konkrétnych potrieb hodnotiteľov identifikovaných a analyzovaných v pred vzdelávaním. Počas vzdelávania samotného sa sleduje dôkladná príprava hodnotiteľov v metódach hodnotiaceho pohovoru a v zručnostiach potrebných na prípravu na hodnotenie, vedenie rozhovoru a vytvorenie akčného plánu. Hodnotitelia zvládajú obsahovú stránku hodnotenia (oblasti práce, ciele, stanovovanie kritérií a porovnávanie výsledkov na základe kritérií) ako aj procesnú stránku (fázy vedenia rozhovoru a jednotlivé zručnosti vedenia rozhovoru, zvládanie zložitých alebo neprimeraných reakcií hodnotiaceho a vyhýbanie sa nevhodných typov spätnej väzby zo strany hodnotiteľa).

Po ukončení vzdelávania budú účastníci:

  • vedieť definovať hodnotiaci pohovor ako manažérsky proces na zvýšenie úrovne výkonu pracovníkov,
  • schopní vysvetliť a použiť jednotlivé princípy prípravy seba ako hodnotiteľa a hodnoteného pracovníka na hodnotiaci rozhovor,
  • vedieť ako zhromažďovať údaje o výkone pracovníkov a ako ich analyzovať a pripravovať formuláre na hodnotiaci pohovor,
  • vedieť ako stanovovať ciele zlepšenia výkonu pre každého pracovníka podľa jeho individuálneho potenciálu rastu a rozvoja tak, aby motivovali jednotlivcov k lepšiemu výkonu,
  • viesť hodnotiace pohovory s jednotlivými pracovníkmi za účelom odsúhlasenia cieľov zlepšenia výkonu a akceptácie navrhovaných rozvojových programov pre pracovníka,
  • viesť hodnotiace pohovory takým spôsobom, aby sa vytvárala vzájomná dôvera a spolupráca medzi hodnoteným pracovníkom a hodnotiteľom.

Obsah kurzu

OBSAH

  • Model vedenia k výkonnosti – cieľovo orientovaný prístup
  • Hlavné chyby pri realizácií hodnotiaceho rozhovoru
  • Hodnotiaci rozhovor – fázy rozhovoru
  • Zručnosti potrebné pre realizáciu hodnotiaceho rozhovoru
  • Používanie kritérií hodnotenia
  • Definovanie cieľov pre pracovníka
  • Realizácia hodnotiaceho rozhovoru – hranie rolí
  • Zvládanie situácií v rozhovore obtiažnych
  • Dohoda o plánoch/termínoch hodnotenia
  • Príprava hodnotiteľov nadväzujúca na systém hodnotenia v organizácii, ktorý by mal byť adaptovaný na meniace sa podmienky a potreby organizácie
  • Zvyšovanie výkonu pracovníkov pomocou jedinečného procesu
  • Stanovovanie cieľov medzi pracovníkmi a ich priamymi nadriadenými

Cieľová skupina

Všetky úrovne manažérov, špecialisti ľudských zdrojov

Certifikát Certifikát o absolvovaní tréningu
Hodnotenie




Organizátor