Detail kurzu

Zvládanie konfliktov a náročných komunikačných situácií pre manažérov/leadrov

BPM Slovakia, s.r.o.

Popis kurzu

Rozvoj kompetencií manažérov v oblasti prevencie, identifikácie a riešenia konfliktov s dôrazom na efektívnu komunikáciu a budovanie pozitívnych vzťahov v tíme a na pracovisku. V dynamickom pracovnom prostredí čelia manažéri a lídri každodenne napätým komunikačným situáciám, nezhodám či konfliktom. Ich schopnosť efektívne zvládať tieto momenty výrazne ovplyvňuje výkonnosť tímu, spokojnosť zamestnancov a celkovú atmosféru na pracovisku a ich nesprávne riešenie môže viesť k poklesu produktivity, demotivácii zamestnancov a narušeniu pracovnej atmosféry. Tento intenzívny jednodňový kurz je navrhnutý pre vedúcich pracovníkov, ktorí chcú rozvinúť svoje schopnosti v oblasti riešenia konfliktov a efektívnej komunikácie a ponúka praktické nástroje a stratégie, ktoré pomôžu účastníkom riešiť napäté situácie konštruktívne, zachovať si pokoj a posilniť dôveru a spoluprácu v tíme. Kurz sme pripravili s cieľom: Zvýšiť povedomie o príčinách konfliktov na pracovisku a ich vplyve na tím Naučiť sa identifikovať typy konfliktov a ich dynamiku Rozvinúť schopnosti deeskalácie napätých situácií Osvojiť si účinné komunikačné techniky na zvládanie náročných rozhovorov. Rozvíjať schopnosť konštruktívne reagovať na kritiku, odpor alebo pasívnu agresiu. Posilniť sebareflexiu a emocionálnu odolnosť v stresových situáciách. Benefity pre účastníkov Osobné benefity Zvýšenie sebavedomia pri riešení náročných situácií Zlepšenie schopnosti viesť ťažké rozhovory s pokojom Redukcia stresu spojeného s konfliktmi a prevencia vyhorenia Posilnenie vlastnej autority a rešpektu v tíme Rozvoj empatie a emocionálnej inteligencie Profesionálne benefity Podpora pozitívnej pracovnej atmosféry a tímovej súdržnosti Zvýšenie produktivity tímu eliminovaním zbytočných konfliktov a angažovanosti zamestnancov Posilnenie vodcovských kompetencií Schopnosť využiť konflikty ako katalyzátor pozitívnych zmien Metódy práce Interaktívny výklad s diskusiou Skupinová práca a zdieľanie skúseností Prípadové štúdie z reálnej praxe účastníkov Simulácie konfliktných situácií a ich riešenie Nácvik techník s individuálnou spätnou väzbou

Obsah kurzu

1. Konflikty na pracovisku - úvod do témy Definícia a typológia konfliktov v organizácii Psychologické a organizačné príčiny vzniku konfliktov Fázy konfliktu Pozitívne a negatívne aspekty konfliktov Role manažéra v konflikte na pracovisku 2. Komunikačné techniky v náročných situáciách Aktívne počúvanie a jeho nástroje Asertívna komunikácia vs. agresívna a pasívna Neverbálna komunikácia v konfliktných situáciách Techniky kladenia otázok a parafrázovanie Práca s emóciami 3. Stratégie riešenia konfliktov Modely riešenia konfliktov Techniky de-eskalácie napätia Mediácia a facilitácia v konflikte - intervencia 3. strany 4. Preventívne budovanie kultúry otvorenej a efektívnej komunikácie Vytvorenie pracovného prostredia podporujúceho otvorenú komunikáciu Nastavenie jasných pravidiel a očakávaní Pravidelné hodnotenie a feedback Budovanie dôvery v tíme

Cieľová skupina

Kurz je určený pre: Manažérov na všetkých úrovniach riadenia - nových aj skúsených, ktorí hľadajú nové prístupy Tímových leadrov, projektových manažérov Vedúcich oddelení a pobočiek Supervízorov HR manažérov Každého, kto zodpovedá za vedenie ľudí a stretáva sa s náročnými komunikačnými situáciami vo svojej práci
Certifikát Absolvovaním tréningu získa každý účastník certifikát, ktorý vydáva spoločnosť BPM Slovakia s.r.o., ihneď po ukončení na mieste konania tréningu.
Hodnotenie




Organizátor