Detail kurzu

Komunikácia pri obchodnom styku, tajomstvo úspešného obchodného jednania

PhDr. Peter Ďurný, CONSULTING

Popis kurzu

Cieľom je nadobudnúť obratnosť v komunikácii(ver­bálnej, neverbálnej, pri tvorbe stratégie a taktiky obchodného jednania )

Obsah kurzu

I. Komunikácia pri obchodnom styku

Neverbálna komunikácia a jej využitie pri obchodnom jednaní
(otypovanie klienta, podávanie rúk, gestikulácia počas jednania…). Verbálna komunikácia. Špecifiká obchodného jednania z pohľadu verbálnej a neverbálnej komunikácie. Vytváranie vnútrofiremnej kultúry. Pozitívna atmosféra a jej vplyv na pracovný kolektív. Reklama a propagácia firmy. Loajalita k firme. Komunikačné chyby a ich vplyv na priebeh jednania. Empatia – schopnosť vcítiť sa do potrieb, pocitov a myšlienok partnera. Aktívne počúvanie a spätná väzba v jednaní. Asertivita – schopnosť pozitívneho presadenia sa.

II. Tajomstvo úspešného obchodného jednania

Príprava na obchodné jednanie (ciele, plány, pomôcky, evidencia, záznamy…). Psychologická príprava na obchodné jednanie („otázky sú odpoveďou“, premyslený predaj, konverzačné „vyšetrovanie", uvedomenie si potreby zákazníka).

Vytvorenie priateľskej atmosféry – základ úspechu. Predstavenie, oslovovanie, titulovanie z pohľadu obchodného jednania. Budovanie vzťahu a dôvery. Pozitívne naladenie seba i partnera. Schopnosť vychádzať s ľuďmi. Schopnosť byť dobrým poslucháčom. Schopnosť presviedčať. Rešpektovanie názorov druhých ľudí.

III. Zvládanie konfliktných situácií a špecifiká vyjednávania:

Jeden zo spôsobov ako vyhrať v hádke je – vyhnúť sa jej. Charakteristické znaky vzniku a priebehu konfliktu. Základné spôsoby riešenia konfliktných situácií. Empatické reagovanie na kritiku. Hľadanie kompromisného riešenia. Jednanie s neústretovým a rizikovým partnerom. Komunikačné vzorce pri jednaní s rizikovým partnerom. Nefér taktiky – manipulácie. Obrany proti nefér manipuláciám. Stratégia výhra – výhra.

IV. Zvládanie námietok pri rokovaní, komunikačné chyby

Presvedčovanie. Kladenie otázok. Zvládanie námietok. Základné komunikačné chyby.

Cieľová skupina

Obchodní zástupcovia firiem a pracovníci prichádzajúci do kontaktu so zákazníkom.

Certifikát Certifikát
Hodnotenie




Organizátor