Detail kurzu
KAIZEN
TQM Slovakia s.r.o.
Popis kurzu
Ukážeme vám, ako môžu byť princípy Kaizen-u a japonskej filozofie integrované do Vašej organizácie. Počas tohto seminára sa naučíte, ktoré metódy a predpoklady sú nevyhnutné pre úspešné oživenie procesu neustáleho zlepšovania.
Kaizen (JAP. 改善, zmena a zmena k lepšiemu) je japonská životná a pracovná filozofia. Kaizen je firemná filozofia, podľa ktorej sa na procese zlepšovania podieľajú všetci zamestnanci na všetkých úrovniach organizácie. Dôraz sa kladie na riešenie mnohých malých problémov vo všetkých oblastiach spoločnosti prostredníctvom malých krokov, realizovateľných v krátkych časových úsekoch.
Obsah kurzu
1. Deň Úvod do problematiky • Čo je to Kaizen? • Filozofia Kaizen a jeho pôvod • Kultúrne rozdiely medzi Japonskom, Európou a USA • Rozvoj podnikania s a bez Kaizen-u • Spektrum prístupov k zlepšovaniu • Odbočka od témy – „zmena paradigmy“ • Yin -Yang model • Ohromujúce paradoxy a ich výhody • Povaha a podstata východného myslenia • Film Zlepšiť, ale KDE? • Základné oblasti činnosti v rámci spoločnosti • Kde všade je možné použiť Kaizen? • Pre ktoré oblasti je obzvlášť prospešný? • Načo chcete nasadiť Kaizen? Zlepšiť, ale ČO? • Zlepšovanie kvality, ale čoho presne? • Rôzne aspekty kvality • Mätúce príklady a hlavolamy • Východný pohľad na „kvalitu“ a vyplývajúce závery • Nové ukazovatele kvality z Japonska
2. Deň Zlepšiť, ale AKO? • Stratégia a taktika: princípy, metódy a nástroje • Ďalší vývoj Yin-Yang modelu • „Kaizen dáždnik“ • Proces zlepšovania s PDCA cyklom • Skupinová práca: systematický prístup • Identifikácia plytvania: „3M filozofia“ • Identifikácia príležitostí: 3 pilierový model a matica zvyšovania kvality • Zdokonaľovanie formulácie cieľov • Hľadanie príčin: metóda 5W a Ishikawa Fishbone diagram • Techniky tvorivosti a skúsenosti s nimi • Metódy ohodnocovania a rozhodovania • Úskalia vo fáze realizácie • Praktická práca na konkrétnych prípadových štúdiách Zlepšiť, ale KTO? • Implementačné prekážky v praxi • Podmienky pre Kaizen: analýza 1 • Motivácia z východnej perspektívy • Podmienky pre Kaizen: Analýza 2 a 3 • Kvalifikácia zamestnancov • Efektívne riadenie • Maslowova hierarchia potrieb • Veľká téma motivácie: skúška zhrnutia • Pomôcky a nástroje Výsledok a zmena • Prehľad • Plán: Ako ďalej po tomto seminári? • Erfahrungsaustausch Výmena skúseností
Doba trvania: 2 dni
Cieľová skupina
Návštevou tohto seminára získate know-how, ako sa aktívne podieľať na vytváraní procesov zlepšovania vo vašej spoločnosti. Účastníci sa zoznámia s postupmi na realizáciu zlepšovacích návrhov a spoznajú rôzne kultúry a filozofie. Počas školenia budú predstavené a na príkladoch v tímoch precvičené vhodné nástroje zlepšovania.
Pri registrácii viac účastníkov z jednej firmy poskytujeme 10 % zľavu z ceny druhého účastníka. Pre on-line rezervácie je poskytnutá zľava vo výške 3%.
Hodnotenie
Organizátor

Podobné kurzy
podľa názvu a lokality