Detail kurzu
Strategický nákup – priama tvorba zisku spoločnosti
MEGA Education s.r.o.
Popis kurzu
- Využívanie moderných a efektívnych nástrojov strategického nákupu.
- Získanie poznatkov, vedomostí, zručností a schopností z oblasti riadeného nákupu a investícií.
- Príprava na vyjednávanie s dodávateľom, hodnotenie dodávateľov a produktov.
- Budovanie vzťahov s dodávateľmi aj pri využívaní elektronických aukcií.
Obsah kurzu
Strategický nákup
- Úvod do tematiky
- Úloha moderného strategického nákupu v progresívnych firmách
- Rozdelenie nákupných činností, kompetencie, úlohy, procesy (vypracovanie procesných máp, ak je potrebné)
- Úloha moderného strategického nákupu v progresívnych firmách
Nástroje nákupu
- Definícia interných potrieb a nákupné kategórie
- Čo vyrábam a kto som na trhu?
- Prieskumy trhu
- Bostonská matica
- Prípadová štúdia
Analýzy – čo a od koho pre náš podnik nakupujem?
- Paretovo pravidlo
- ABC XYZ analýza
- Prípadová štúdia
Celková analýza trhu, na ktorom agujem
- Porter
- Krajlič – vplyv na rast podniku, profit, fúzie
- Bostonská matica
- Prípadová štúdia – prepojenie a využívanie všetkých nástrojov
Suplier Relation Management Fázy výberu dodávateľov a úpravy koncepcie SRM
- Identifikácia nových dodávateľov (target country → long list → short list / RFI & RFQ)
- Kvalifikácia potenciálnych dodávateľov – úrovne kvalifikácie, postupy, nástroje
- Info balík o potenciálnom dodávateľovi
- Riadenie dodávateľského portfólia SRM
-- Nákupný marketing
- Motivácia dodávateľov
- Dodávateľské dni, veľtrhy, konferencie, spolupráce s R&D centrami
- Porovnanie (porovnávanie) dodávateľov – hodnotenie dodávateľov, postupy, nástroje, metódy
- Prípadová štúdia
Riadenie nákupu
- Nástroje – SW, aplikácie, aukcie (typy a určenie nasadenia), procesné mapy (ak je to potrebné tak tvorba)
- Metódy a metodiky výberu – súťaž na generálneho dodávateľa (zlatý rozpočet + marža za prebratie komplexnej komunikácie a záruky), súťaž na logické celky, súťaže pre subdodávateľov, design to cost, TCO, -Target costing, RFP, Dynamický nákupný systém
- Nákupný procurement (eProcurement)
- Zmluvy
- Presun zodpovednosti na dodávateľa
- Prípadová štúdia
Cieľová skupina
Kurz je určený pracovníkom nákupných oddelení, samostatným nákupcom a pracovníkom, ktorí sú poverení akýmkoľvek nákupom (napr. v projektových tímoch), ale takisto tým, ktorí chcú touto formou zvyšovať efektivitu nákupov tovarov a služieb vo vlastnej firme.
Poznámka k cene
Fyzické osoby – zľava 20% (v cene sú zahrnuté školiace materiály a osvedčenie pre účastníka)
Kontaktná osoba
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality