Detail kurzu
Tréning komunikačných zručností pre stredný a nižší zdravotnícky personál
Univerzita Mateja Bela
Popis kurzu
Hlavným cieľom kurzu je rozvíjanie základných komunikačných zručností formou tréningu. Osvojenie si teoretických východísk efektívnej komunikácie a následne získanie praktických komunikačných zručností formou modelových situácií a interakčných cvičení. Dôležitou súčasťou nácviku je rozvíjanie empatie a asertivity v komunikácii medzi zdravotníckym personálom a pacientom, prípadne medzi kolegami. Dobrá úroveň komunikačných zručností je dôležitým článkom v štruktúre profesijných kompetencií každého pracovníka v zdravotníctve. Pomáha optimalizovať vzťahy na pracovisku a eliminuje vznik konfliktných situácií v dôsledku nevhodnej komunikácie.
Obsah kurzu
- Aké sú správne zásady efektívnej komunikácie?
- Ako skvalitniť komunikáciu?
- Aké sú zložky verbálneho a neverbálneho prejavu?
- Ako porozumieť neverbálnemu prejavu?
- Aké sú kritéria úspešnej verbálnej komunikácie?
- Ako porozumieť prejavu komunikačného partnera (pacienta)?
- Aká je dôležitá empatia v správaní zdravotného personálu?
- Ako a kedy sa správať asertívne?
- Aké sú komunikačné bariéry a ako ich zvládnuť?
- Aké sú špecifiká komunikácie so skupinou pacientov z rôznych cieľových skupín?
- Ako aktívne počúvať?
Cieľová skupina
- administratívny zdravotný personál
- manažéri ošetrovateľskej starostlivosti
- zdravotné sestry
- zdravotní asistenti
- sanitári
- ošetrovatelia
Certifikát
Osvedčenie o absolvovaní záujmového vzdelávania