Detail kurzu

E-faktúra - všetko čo potrebujete vedieť pred 1.1.2027

GARAND edu s. r. o.

Údaje aktualizované 6. 10. 2026

Popis kurzu

E-faktúra už nie je otázkou budúcnosti, ste na ňu naozaj pripravení? Od 1.1.2027 sa pravidlá hry zmenia a otázkou nebude, či sa vás e-faktúra dotkne, ale či budete pripravení.
Zákon o DPH prináša zásadné zmeny v oblasti elektronickej fakturácie, a ovplyvní každého podnikateľa, účtovníka, obec, školu, či firmu.
Informácií k e-faktúre je síce veľa, ale často krát sú len teoretické. Preto sme pripravili seminár, ktorý vás prevedie svetom e-faktúry a odpovie vám na mnohé otázky ktoré vás trápia, povieme si praktické skúsenosti do praxe.

Obsah kurzu

  1. Aktuálne informácie k novele zákona o DPH, ktorá ešte upraví pravidlá e-faktúry
  2. Čo si predstaviť pod pojmom e-faktúra, koho sa týka a koho nie? Voči komu sa budú faktúry povinne zasielať v novom modely fungovania a kto má povinnosť prijímať takéto faktúry? Kto si musí zabezpečiť nový fakturačný softvér?
  3. Ako funguje fakturácia od 1.1.2027, na čo sa musia pripraviť podnikatelia, firmy, živnostníci, účtovné spoločnosti a tí ktorých sa e-faktúra dotkne? Čo majú robiť neplatitelia DPH, živnostníci, prenajímatelia, obce, mesta, neziskový sektor v pozícií prijímateľov e-faktúry?
  4. Náležitosti faktúr pre správnu validáciu e-faktúry a vysvetlenie vzniku daňovej povinnosti tovarov a služieb vo väzbe na fakturačnú lehotu a zasielanie e-faktúry,
  5. Ako to celé funguje a akú úlohu zohrávajú tzv. „digitálni poštári“ a ako si ich vybrať, koľkých môžete mať, na čo si dať pozor, je možné ich vymeniť? Postup ako si vybrať poštára a zadefinovanie kompetencií.
  6. Ktoré sú dôležité termíny a kedy prejsť na testovanie – prípravu v e-faktúry vo vašich podmienkach? Ako pripraviť vašich klientov na prechod na e-faktúru? – všetko čo by ste mali vedieť.
  7. Otázky a odpovede k e-faktúre ako takej, kde ich hľadať?
    - týka sa to len slovenských dodávok alebo aj predajov mimo SR
    - ako splniť povinnosti vyhotovovania a zasielania faktúr po 1.1.2027
    - čo znamená „tolerančné obdobie“ až do 30.6.2027
    - aké údaje z faktúry sa posielajú, čo môže byť v prílohe faktúry a čo musí byť v jej obsahu
    - ako postupovať v prípade opravy faktúry zaslanej cez Peppol
    - čo zo zálohovými platbami, splátkovými kalendármi ktoré majú náležitosti daňových dokladov, selfbilling-invoice faktúrami, faktúry pre e-shopy, nevyžiadanými faktúrami
    - ako je zabezpečená originalita, vierohodnosť, integrita dokladu a jeho čitateľnosť a mnohé iné odpovede ktoré by ste mali vedieť!
  8. Správne delikty a pokuty
  9. Zavedenie e-faktúry a následné dopady na zrušenie kontrolného výkazu a súhrnného výkazu so zavedením oznamovacej povinnosti pri cezhraničnom dodaní a nadobudnutí služieb od 1.7.2030

Poznámka k cene

Záznam webinára bude k dispozícii ešte 30 dní po skončení

Hodnotenie





Organizátor