Detail kurzu
Hodnoty v komunikácii - aktívna cesta k zmene
PDCS
Popis kurzu
Prirodzene hľadáme spôsoby, ako hovoriť
o hodnotách tak, aby rezonovali so širokým publikom a pritiahli pozornosť.
Komunikujeme však hodnoty v dnešnom svete dostatočne jasne a účinne? Pri komunikácii hodnôt zohrávajú
kľúčovú úlohu naratívy vložené do príbehov, ktoré tieto hodnoty oživujú a
umožňujú nám ich lepšie pochopiť a prijať. Naratívy výrazne ovplyvňujú to, ako
vnímame svet okolo nás a formujú naše postoje nielen na osobnej, ale aj na
spoločenskej úrovni. Majú tiež priamy dopad na fungovanie spoločnosti – dokážu
pripraviť vhodnú pôdu na prijímanie rôznych zákonov a pravidiel, ktoré
ovplyvňujú každodenný život nás všetkých.
Obsah kurzu
Naratívy sú prirodzenou súčasťou každej komunikácie, bez ohľadu na to, či ich využívame vedome na vysvetlenie a ovplyvnenie, alebo nie. Efektívne naratívy – vrátane tých negatívnych – pracujú s našou identitou, strachom a empatiou a zároveň formujú spoločenské normy. Práve negatívne naratívy a ich vplyv na náš život a prácu nám pomôžu lepšie pochopiť, ako fungujú a ako nás ovplyvňujú.
Voči rôznym dezinformačným kampaniam, ktoré prinášajú silné naratívy, však nie sme bezmocní. Naopak, môžeme sa inšpirovať mechanizmami ich fungovania a využiť ich vo vlastnej komunikácii tak, aby sme vytvárali hodnoty, ktoré spájajú, nie rozdeľujú. Môžeme budovať prostredie podporujúce spoluprácu a pozitívnu spoločenskú zmenu, ktoré prekračuje polarizáciu a strach.
Dnešné správy a informácie sú často negatívne alebo ich tak často vnímame, čo vedie k fenoménu nazývanému „news avoidance“ – úniku od správ spôsobenému psychickým napätím a preťažením. Na tréningu sa nebudeme venovať kritike spravodajstva a sociálnych sietí. Namiesto toho budeme skúmať iné komunikačné postupy, ktoré dokážu publikum osloviť, udržať jeho pozornosť a nevytvárať ďalšie bariéry.
Na kurze budeme spoločne uvažovať o tom, ako posilňovať nádej, hovoriť o dobrej praxi a zároveň sa vyhnúť komunikačným nástrahám, ktoré môžu naše publikum odradiť alebo priniesť riziká – či už pre nás osobne, pre našu organizáciu, cieľovú skupinu alebo pre naše posolstvo. Spoznáte, ako vyvažovať obsah tak, aby rezonoval s cieľovou skupinou a budoval mosty namiesto múrov. Tento kurz je pre všetkých, ktorí chcú kultivovať svoj vplyv a meniť spoločenské postoje smerom k väčšiemu porozumeniu a spolupráci.
V tréningu sa zameriame na tieto oblasti:
- čo presne sú naratívy a ako konkrétne ovplyvňujú našu spoločnosť, úspešnosť nášho úsilia ale aj celospoločenskú atmosféru
- bližšie si povieme a pochopíme, ako naratívy budujú na našej osobnej identite, strachu a empatii
- čo sú to spoločenské normy a ako ich naratívy využívajú
- hodnotová komunikácia: definovanie cieľov komunikácie podľa toho, či potrebujeme zmeniť postoje, ponúknuť informácie alebo ovplyvniť spoločenské normy
- ako posilňovať nádej
- ako rozširovať “my” a ďalšie stratégie stavania pozitívnych naratívov
- komunikačné riziká a ako im predcházať-
Každý účastník bude mať príležitosť uvažovať o pozitívnych naratívoch a ich využití vo vlastnej praxi. Odíde s nápadmi a porozumením základných komunikačných stratégií, ktoré využívajú naratívy.
Cena zahŕňa materiály, občerstvenie.
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality