Detail kurzu

Myšlienkové mapy pre úspešné podnikanie

Verlag Dashöfer, s.r.o.

Popis kurzu

Myšlienková mapa je užitočný nástroj pre našu produktivitu. Používaním myšlienkových máp stúpa produktivita trikrát až päťkrát. Myšlienkové mapy sú dobrým nástrojom pri popise, alebo hľadaní definícií rôznych problémov, pri ich analýze, pri plánovaní akcií, príprave prezentácie, či hľadaní argumentov pre rôzne projekty.

Obsah kurzu

  • Prečo použiť myšlienkové mapy pri tvorení a implementácii stratégie?
  • Ako efektívne vytvoriť stratégiu firmy pomocou myšlienkových máp?
  • Zapojenie tímov do tvorby myšlienkových máp.
  • Mozgové hemisféry a myšlienkové mapy.
  • Kreatívne techniky a myšlienkové mapy.
  • Od myšlienky k realizácii. Pravidlo 3xI.
  • Nástroje pre myšlienkové mapy.
  • Špeciálna schémy myšlienkových máp pre efektívne podnikanie.
  • Vision board
  • Ishikawa diagram
  • SWOT analýza
  • 5 x Prečo.
  • Myšlienkové mapy a brainstorming.
  • Myšlienkové mapy a Paretovo pravidlo.
  • Myšlienkové mapy a riadenie zmien.
  • Čo a ako môžem riešiť pomocou myšlienkových máp?

Čo sú to myšlienkové mapy?

Myšlienková mapa je užitočný nástroj pre našu produktivitu. Termín "myšlienková mapa" pochádza od kanadského psychológa Tonyho Buzan, ktorý skúmal možnosti zvýšenia výkonnosti mozgu a fixáciu viet a znakov. Ľudský mozog nie je počítač, princípy fungovania sú z jeho pohľadu úplne odlišné. Kým počítač funguje iba lineárne (jednostranne), mozog okrem lineárneho spôsobu pracuje tak, že prepája pojmy a myšlienky s ďalšími - porovnáva ich, začleňuje, zlučuje. Tieto asociácie hrajú kľúčovú úlohu takmer u všetkých mentálnych funkcií a práce sa slovami ako takými nie sú žiadnou výnimkou.

Na základe svojich výskumov dospel T. Buzan k názoru, že si poznatky ukladáme do pamäte vo forme "trsov", a práve od nich sa nakoniec vyvinula grafická podoba metódy nazývanej myšlienková mapa. Sústava týchto "trsov" je vysoko individuálna, čo odráža neopakovateľné osobitosti každého človeka. Je overené, že používaním myšlienkových máp stúpa produktivita trikrát až päťkrát. Myšlienkové mapy sú dobrým nástrojom pri opise alebo hľadanie definícií rôznych problémov, pri ich analýze, pri plánovaní akcií, príprave prezentácie, hľadanie argumentov pre rôzne projekty.

Cieľová skupina

Seminár je určený podnikateľom, manažérom a vedúcim pracovníkom

Kontaktná osoba

Dana Jánošíková
02 / 33 00 52 28
dana.janosikova@eseminare.sk

Hodnotenie




Organizátor