Detail kurzu

Komunikácia pre zdravotný personál

QMS Slovakia s.r.o.

Popis kurzu

Komunikácia s pacientmi je dôležitou súčasťou práce zdravotných sestričiek aj iného zdravotného personálu. Pacienti sú často v strese, zneistení, majú obavy o svoje zdravie či z vyšetrení alebo sú nespokojní. Vyžaduje to citlivý, ale zároveň aj asertívny prístup.  Čo v situácii pracovného stresu nemusí byť jednoduché o to viac, že do problému vstupuje aj vzájomná komunikácia zdravotných pracovníkov.

Obsah kurzu

·      Význam komunikácie

·      Ako pracovať s dôverou – je dôležitá

·      Prečo si nerozumieme a ako tomu predísť

·      Ako efektívnejšie formulovať informácie

·      Aktívne počúvanie ako základný postup v empatickej komunikácii

·      Komunikácia je výmena: niečo dávame – niečo dostávame

·      Forma je rovnako dôležitá ako obsah komunikácie

·      Ako nespadnúť do pasce nevyrovnanej komunikácie

·      Ľudia sa správajú niekedy agresívne alebo manipulatívne – čo s tým?

·      Ako pracovať s emóciami: pacienta aj svojimi vlastnými

·      Ako oznámiť nepríjemnú správu

·      Ako trvať na nevyhnutnej požiadavke a súčasne byť empatický

·      Ako povedať „nie“ šetrne s pochopením

·      Ako riešiť nedorozumenia a konflikty

·      Ako zlepšiť spoluprácu v tíme – komunikácia s kolegami

·      Dosahovanie dohody nie je ľahké – ako na to

Cieľová skupina

zdravotní pracovníci, personál zapojený do procesu v zdravotnom systéme
Certifikát Certifikát o absolvovaní kurzu "Komunikácia pre zdravotný personál"

Kontaktná osoba

Anna Křížová
0948 150 356
info@qms.sk

Hodnotenie




Organizátor