Detail kurzu
Zverejňovanie faktúr, zmlúv, objednávok a finančná kontrola z pohľadu kontrolóra - Mgr. Jozef Sýkora, MBA
Poradca podnikateľa, spol. s r.o.
Popis kurzu
Aj v roku 2020 sme tu pre vás s dvoma často diskutovanými a kontrolovanými oblasťami a to správnosť zverejňovania faktúr, zmlúv a objednávok a výkon finančnej kontroly z pohľadu zodpovedných zamestnancov verejnej správy. Bližšie sa bude lektor venovať aj novinkám s ohľadom na rozpočtové pravidlá a na novelizácie osobitných predpisov, ktoré sú účinné od 1. januára 2020, resp. 1. marca 2020.
Obsah kurzu
PopisŠkolenie je vedené lektorom, ktorý zároveň vykonáva funkciu kontrolóra v prostredí územnej aj štátnej správy, vďaka čomu si vypočujete najmä reálne skúsenosti z praxe subjektov iných subjektov, Najvyššieho kontrolného úradu SR, ako aj praktické upozornenia a odporúčania samotného kontrolóra užitočné pre vašu vlastnú prax. Účastníci majú možnosť s lektorom prediskutovať vlastné interné smernice a tiež pečiatky k výkonu finančnej kontroly.
Obsah seminára sa venuje, okrem podrobného vysvetlenia spôsobov vykonávania finančnej kontroly, aj kontrolnej vzorke výkonov finančnej kontroly z praxe za uplynulé obdobie alebo účtovným dokladom a to z pohľadu správneho zverejňovania na webovom sídle subjektu verejnej správy a v Centrálnom registri zmlúv v prípade štátnych organizácií.
Na školení získate okrem kompletného prehľadu o danej problematike aj konkrétne odpovede na otázky týkajúce sa ochrany údajov, dodržania formálnych a časových náležitostí alebo výnimiek zo zverejňovania. V oblasti zverejňovania vám navyše lektor predstaví aj postupy zverejnenia, upozornenia do praxe, časové lehoty zverejnenia s ohľadom na aktuálne zverejnenie údajov na weboch subjektov verejnej správy pre účely spoločnej kontroly. Seminár je vhodný pre začínajúcich zamestnancov i dlhoročných zamestnancov, ktorí si chcú osvojiť problematiku týchto osobitných predpisov.
Ako bonus získa každý účastník školenia zdarma:- Služby daňovej a mzdovej pohotovosti – odborníci odpovedajú na vaše otázky počas 30 dní
Cieľom tejto časti je upozorniť účastníkov na časté nedostatky pri zverejňovaní neúplných zmlúv, na zverejnenie zmluvy, ktorá požíva právnu ochranu, zverejňovanie dohôd v praxi alebo na nesprávne časové lehoty zverejnenia. Seminár je rovnako spracovaný z podkladov lektora z vykonaných kontrol v subjektoch verejnej správy za roky 2011-2017 a to najmä:
- výkon kontroly v základných školách v roku 2013-2018,
- výkon kontroly zverejňovania v organizáciách mesta Bratislava
- výkon kontroly zverejňovania v obchodnej spoločnosti založenej subjektom verejnej správy,
- výkon metodiky v štátnych orgánoch a subjektoch zaradených do oblasti územnej samosprávy (stredné školy a agentúry) a
- výkon kontroly v prostredí verejných vysokých škôl, tanečného divadla, Úradu pre Slovákov žijúcich v zahraničí, či Úradu podpredsedu Vlády SR pre investície a informatizáciu
Cieľová skupina: zamestnanci subjektov štátnej správy, rozpočtových a príspevkových organizácií, štátnych fondov a poisťovní a zamestnanci obcí, miest, vyšších územných celkov a škôl, či zariadení (ekonómovia, pokladníci, rozpočtári, mzdári, hospodári, majetkári a podobne).
ProgramZameranie seminára vychádza z kontrolnej a lektorskej činnosti lektora za posledné roky s ohľadom na správnosť, úplnosť a zákonnosť jednotlivých krokov zamestnancov pri:
- zabezpečení zverejnenia zmlúv, faktúr a objednávok,
- kontrole správnosti zverejnených údajov,
- dodržiavaní aktuálneho právneho predpisu a
- výkone základnej finančnej kontroly.
Základná finančná kontrola sa spája s formálnymi povinnými údajmi, ktoré je potrebné dodržať pre účely správneho a zákonného výkonu v praxi. Základná finančná kontrola sa v praxi vykonáva ako formalita bez overenia zodpovednými zamestnancami (vecne zodpovednými) a to napríklad pri tvorbe rozhodnutí alebo zmlúv a podobne.
Seminár v tejto časti odpovedá aj na frekventované otázky z praxe a to:
- Musí sa overiť aj darovacia zmluva?
- Je potrebné overiť aj účtovné doklady základnou finančnou kontrolou?
- Aké sú najčastejšie nedostatky pri výkone základnej finančnej kontroly?
- Overuje sa finančnou kontrolou aj inventarizácia majetku a záväzkov a ich rozdielu?
- Vykonáva sa pri poskytovaní preddavkov aj administratívna finančná kontrola?
- Kto môže zastúpiť vedúceho zamestnanca pri výkone základnej finančnej kontrole?
- Ako overiť zábezpeku?
- Ako overiť príjem preplatku z poisťovne?
- Postačí overiť iba výpis z bankového účtu alebo pokladničnej knihy?
- Čo všetko kontroluje kontrola?
- Musíme mať povinne spracovanú internú smernicu?
PROGRAM ŠKOLENIA:
- Základná finančná kontrola a jej náležitosti
- Finančné operácie podliehajúce jej výkonu
- Formálny výkon v praxi
- Upozornenia a otázky z praxe
- Zverejňovanie zmlúv
- Náležitosti zverejnenia zmlúv
- Otázky z praxe a ukážka zmlúv z praxe
- Zverejňovanie faktúr
- Náležitosti zverejnenia faktúr
- Otázky z praxe a ukážka faktúr z praxe
- Zverejnenie objednávok
- Náležitosti objednávok
- Otázky z praxe a ukážka objednávok z praxe
- Zhrnutie
- Záver
HARMONOGRAM:
8.30 – 9.00 prezentácia účastníkov školenia
9.00 – 11.00 prednáška
11.00 – 12.00 obedňajšia prestávka
12.00 – 15.00 prednáška spojená s diskusiou
Účastnícky poplatok 84 € s DPH obsahuje: cenu 1-dňového školenia, organizačné náklady, pracovné materiály, teplý obed.
Úhradu účastníckeho poplatku je potrebné realizovať do 3 pracovných dní od vystavenia zálohovej faktúry (príp. proforma faktúry), najneskôr však 3 pracovné dni pred konaním školenia.
Cieľová skupina
zamestnanci subjektov štátnej správy, rozpočtových a príspevkových organizácií, štátnych fondov a poisťovní a zamestnanci obcí, miest, vyšších územných celkov a škôl, či zariadení (ekonómovia, pokladníci, rozpočtári, mzdári, hospodári, majetkári a podobne).Účastnícky poplatok 84 € s DPH obsahuje: cenu 1-dňového školenia, organizačné náklady, pracovné materiály, teplý obed.
Kontaktná osoba
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality