Detail kurzu
WEBINÁR: Kontrola inventarizácie majetku a záväzkov za rok 2019 (on-line)
Poradca podnikateľa, spol. s r.o.
Popis kurzu
Webinár sa venuje inventarizácii majetku a záväzkov a ich rozdielov za rok 2019 k času zostavenia účtovnej závierky. Webinár sa bližšie zaoberá vlastnou kontrolou:
- spracovania výstupov a ich správnosti,
- správneho inventarizovania majetku,
- správneho účtovania o rozdieloch,
- škodových udalostí a
- výkonu základnej finančnej kontroly v oblasti inventarizovania majetku, vyradenia majetku, likvidácie a škodových udalostí.
Lektor prostredníctvom webinára nebude „čítať zákon“ a webinár je spracovaný ako praktický manuál pre zamestnancov a osoby zodpovedné za inventarizáciu majetku.
Súčasťou prezentácie je prehľad povinností v zmysle zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a Opatrenia MF SR č. MF/16786/2007-31, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie, štátne fondy, obce a vyššie územné celky v znení neskorších predpisov. Webinár obsahuje niekoľko vzorových príkladov do praxe so správnymi vzormi zápisov i súpisov, ako aj menovacích dekrétov či príkazu na zostavenie inventarizácie pre použitie do súčasných rokov. Tiež sa bližšie budeme venovať inventarizovaniu pokladničnej hotovosti a cenín a problémom v praxi z pohľadu následných kontrol.
Obsah kurzu
Lektor sa bližšie venuje:
- správnosti zostavenia inventarizácie a zodpovednosti za jej vykonanie,
- vyhotoveniu príkazu na jej vykonanie, menovaniu členov,
- inventúre majetku, záväzkov i pohľadávok,
- častým kontrolným zisteniam z praxe a tiež
- náležitostiam výstupov z inventarizácie.
Webinár dáva účastníkom odpovede i na otázky, a to:
- Čo všetko mali obsahovať inventúrne súpisy za rok 2019?
- Spracovali sme správne majetkové inventúry?
- Musí byť súčasťou inventarizácie aj základná finančná kontrola?
- Aké povinnosti majú členovia inventarizačnej komisie?
- Čo všetko požaduje zákon o účtovníctve k zostaveniu príkazu štatutára pre realizovanie inventarizácie?
- Aké sú časté kontrolné zistenia a ako sa im vyvarovať?
- Musí sa účtovať inventarizačný rozdiel?
- Kedy je možné tvoriť rezervu a kedy časové rozlíšenie?
- Musí sa tvorba rezervy alebo opravnej položky overiť finančnou kontrolou?
- Môžeme tvoriť na konci roka rezervy na rekreačné príspevky?
- Ktoré účty nesmú vykazovať na konci roka zostatok podľa Postupov účtovania?
- Musíme okrem inventúrnych súpisov zostaviť aj inventarizačný zápis z každého jedného súpisu?
- Postačí vykonať inventarizáciu pokladničnej hotovosti dvakrát za rok?
Cieľová skupina
Zamestnanci subjektov verejnej správy, štátnych fondov, obchodných spoločností verejnej správy, obcí, škôl a miest, ako aj zamestnanci zriadených organizácií (rozpočtové a príspevkové organizácie), obchodné spoločnosti a organizácie mimo verejnej správy.Kontaktná osoba
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality