Ochrana osobných údajov – nové usmernenia a aktuality v roku 2016

Kurz organizuje spoločnosť: Poradca podnikateľa, spol. s r.o.

Školenie pre verejnosť

Cena bez DPH 65 €
Cena s 20% DPH 78 €
Poznámka k cene organizačné náklady, pracovné materiály, teplý obed
Miesto konania kurzu KOŠICE HOTEL s. r. o., Moldavská cesta II. 51/2414, 040 11 , Košice

Ďalšie údaje o kurze

Kontaktné údaje na organizátora Ing. Mária Puškárová
tel: +421 70 53 888
mobil: +421 905 848734
e-mail: profivzdelavanie@pp.sk
(pri kontaktovaní uveďte ako zdroj informácií www.skolenia.sk)
Zaradenie kurzu do kategórií
Cieľová skupina, pre ktorú je kurz určený

Pre všetkých, ktorých táto téma zaujíma…

Hlavný cieľ kurzu

V roku 2016 máme 5 nových metodických usmernení od Úradu na ochranu osobných údajov SR, a to k e-shopom, k označovaniu priestorov prístupných verejnosti, ku cloud computingu, k obsahu základnej dokumentácie a k monitorovaniu priestorov neprístupných verejnosti. Navyše môžete mať aj nový informačný systém na základe novely zákona o nelegálnom zamestnávaní. Na školení lektorka JUDr. Marcela Macová prejde všetky povinnosti, ktoré spoločnostiam vyplývajú zo zákona o ochrane osobných údajov. Ďalej predstaví novinky v oblasti ochrany osobných údajov a prezradí aj to, ako prebieha kontrola zo strany Úradu na ochranu osobných údajov a samozrejme aj to, na čo je potrebné si dať pri kontrole pozor.

Podrobný popis obsahovej náplne

Úrad na ochranu osobných údajov SR prináša nové názory, vyjadrenia a metodické usmernenia. V roku 2016 máme päť nových metodických usmernení a to k e-shopom, k označovaniu priestorov prístupných verejnosti, ku cloud computingu, k obsahu základnej dokumentácie a k monitorovaniu priestorov neprístupných verejnosti. Môžete mať aj nový informačný systém na základe novely zákona o nelegálnom zamestnávaní. Nielenže si prejdeme všetky povinnosti, ktoré spoločnostiam vyplývajú zo zákona o ochrane osobných údajov, ale povieme si aj novinky v oblasti ochrany osobných údajov a aj to, ako prebieha kontrola zo strany Úradu na ochranu osobných údajov a samozrejme aj to, na čo je potrebné si dať pri kontrole pozor. Príďte a dozviete sa viac.

Zákon o ochrane osobných údajov stanovuje spoločnostiam veľa povinností a iba zopár práv. Spoločnosti sú podľa zákona povinné disponovať dokumentáciou týkajúcou sa ochrany osobných údajov. Seminár bude obsahovať ucelené informácie týkajúce sa dokumentácie, ktorú sú spoločnosti povinné mať vypracovanú. Účastníci sa dozvedia, čo všetko majú mať vypracované, ako to má vyzerať a hlavne to, ako prebieha kontrola zo strany Úradu na ochranu osobných údajov SR. Uvedené informácie budú poskytnuté na základe kontrol, ktoré úrad vykonal v rokoch 2015 a 2016. Povieme si, na čo sa najviac kontrolný orgán zameriava, čo sú najčastejšie zistenia a na čo si máte dať najviac pozor, aby ste sa vyhli sankciám.

Počas seminára sa dozviete, kedy sa môžete „odvolať"“ voči rozhodnutiam úradu a dokedy vám úrad môže uložiť pokutu a kedy to už nie je možné.

Materiály k semináru budú obsahovať všetky tlačivá potrebné na poverenie zodpovednej osoby, vzory poučení oprávnených osôb a podobne.

Počas seminára si povieme, že rok 2016 je z pohľadu ochrany osobných údajov prelomový, pretože Európska únia schválila nové nariadenie o ochrane osobných údajov. Viete, kedy vás čakajú zmeny? Nezabudnite, kým neuplynie prechodné ustanovenie nového nariadenia, úrad bude stále kontrolovať dokumentáciu vypracovanú podľa zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 84/2014 Z. z.

Obsah seminára:

  • pôsobnosť zákona
  • vymedzenie základných pojmov (vysvetlenie si na príkladoch, kto je sprostredkovateľ, tretia strana, príjemca)
  • sprostredkovateľ (zmluva, spôsoby informovania dotknutých osôb)
  • identifikácia informačných systémov
  • právny základ; viete, kedy si musíte pýtať súhlas dotknutej osoby a kedy nie?
  • náležitosti súhlasu
  • kamerové systémy (monitorovanie zamestnancov, monitorovanie priestorov prístupných a neprístupných verejnosti)
  • bezpečnostná dokumentácia
  • poučenia oprávnených osôb
  • zodpovedná osoba
  • evidencia, oznámenie, osobitná registrácia
  • viete, kedy je potrebný súhlas zamestnanca na spracúvanie osobných údajov?
  • práva a povinnosti kontrolovanej osoby a kontrolného orgánu
  • kontrola
  • spôsoby námietok, vyjadrení, rozkladu

Bližšie informácie o skúške na výkon funkcie zodpovednej osoby nájdete na stránke Úradu na ochranu osobných údajov SR.

HARMONOGRAM:

  • 08.30 – 09.00 prezentácia účastníkov školenia
  • 09.00 – 11.00 prednáška
  • 11.00 – 12.00 obedňajšia prestávka
  • 2.00 – 15.00 prednáška spojená s diskusiou

Účastnícky poplatok je 78 € s DPH: obsahuje cenu 1-dňového školenia, organizačné náklady, pracovné materiály, teplý obed.

Uhradiť účastnícky poplatok je potrebné najneskôr 3 pracovné dni pred konaním školenia.

Lektorka: JUDr. Marcela Macová, PhD., absolvovala Právnickú fakultu Masarykovej univerzity v Brne v roku 2005, v roku 2007 obhájila rigoróznu prácu na tému Ochrana osobných údajov na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. V rámci doktorandského štúdia na Univerzite Komenského mala tému dizertačnej práce Ochrana osobných údajov. Zúčastňuje sa pravidelne na konferenciách a prednáša na tému ochrana osobných údajov, je autorkou komentára k zákonu č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov, ako aj komentára k novému zákonu č. 122/2013 Z. z. Je autorkou mnohých článkov na tému ochrana osobných údajov. Od roku 2005 do februára 2013 pôsobila na Úrade na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky. Momentálne má vlastnú spoločnosť DAPRO Consulting s.r.o., kde sa venuje profesionálne zodpovednej osobe, školeniam, poradenstvu, auditu, vypracovaniu dokumentácie podľa zákona o ochrane osobných údajov.

Informácie o organizátorovi kurzu

Spoločnosť Poradca podnikateľa, spol. s r.o.
Adresa sídla spoločnosti Martina Rázusa 23A , 01001, Žilina
Kontaktné údaje tel: 041 7053 888
e-mail: profivzdelavanie@pp.sk
web: www.profivzdelavanie.sk
(pri kontaktovaní uveďte ako zdroj informácií www.skolenia.sk)
Popis činnosti

Poradca podnikateľa, spol. s r. o.

Sme spoločnosť, ktorá vo svete publikovania odborných informácií pôsobí viac ako 20 rokov. Poradca podnikateľa (PP) je značkou, ktorá sa ako prvá začala zaoberať aplikáciou legislatívy v bežnej praxi a stala sa uznávanou autoritou na trhu ekonomických a právnych informácií v Slovenskej republike.

Portfólio najpopulárnejších produktov ekonomického a právneho charakteru tvoria printové periodiká z produktovej rady PP – Daňový a účtovný poradca podnikateľa, Personálny a mzdový poradca podnikateľa, Dane a účtovníctvo, Práca, mzdy a odmeňovanie a Úplné znenia zákonov. Neodmysliteľnou súčasťou našich služieb je i písomné a telefonické odborné poradenstvo pre našich zákazníkov, riešenia ich konkrétnych potrieb a problémov prostredníctvom odborníkov v danej oblasti.

Vďaka kvalite poskytovaných služieb a schopnosti pružne realizovať svoje zákazky je vydavateľstvo Poradca podnikateľa dlhoročným partnerom štátnych inštitúcií v oblasti zabezpečovania marketingu, tlače, distribúcie a služieb zákazníkom pre štátne periodiká vydávané Ministerstvom spravodlivosti SR (Zbierka zákonov SR a Justičná revue od roku 1998), Ministerstvom financií SR (Finančný spravodajca od roku 2002), Úradom pre reguláciu sieťových odvetví (Vestník Úradu pre reguláciu sieťových odvetví).

Sledujeme trendy digitalizácie v našom odvetví podnikania a dlhodobo sa výrazne orientujeme na elektronickú formu publikovania informácií. Na trhu úspešne prevádzkujeme v rámci vydavateľského domu PP významné webové portály: www.epi.sk – on-line ekonomický a právny systém, www.vssr.sk – on-line komplexné informácie pre verejnú správu, ktoré sú jedinečné v celoeurópskom meradle na základe spojenia technológie na báze Verity v kombinácii s detailným štruktúrovaním a vzájomným prepojením dát.

Počúvame svojich zákazníkov a vnímame ich potreby. Od roku 2009 vydávame časopis Zisk – www.ezisk.sk, ktorého cieľom je inšpirovať a motivovať manažérov, informovať ich o nových trendoch v riadení, podnikaní, marketingu a obchode.

Od svojho vzniku v roku 1997 podporujeme Nadáciu Rozum a Cit (www.rozumacit.sk), ktorej hlavným poslaním je pomáhať opusteným deťom a umožniť im prežiť detstvo uprostred milujúcej rodiny.

Filozofia nášho podnikania a naše aktivity sú založené na partnerstvách, ktoré si ctíme.

Zaujalo Vás tento školenie?

 
 

Ďalšie školenia na mieru z podkategórie:

Odborné

super 1. Intrastat – aktuálne v roku 2017
Poradca podnikateľa, spol. s r.o.
odporúčaný rozsah
Bratislava
super 2. Verejné obstarávanie trochu inak – zelené VO, sociálne aspekty, „in…
Poradca podnikateľa, spol. s r.o.
odporúčaný rozsah
Bratislava
top 3. LEKTOR (lektorské minimum)
VZDELÁVANIE Košice s.r.o.
odporúčaný rozsah
Košice - Západ
top 4. Semestrálny kurz: Štatistická analýza dát v praxi - od pojmov k…
ACREA SR, spol. s r.o.
odporúčaný rozsah
Bratislava
top 5. Správa bytového fondu
TM Consulting, s.r.o.
odporúčaný rozsah
NITRA

Nenašli ste školenie, ktoré ste hľadali?

Zadajte dopyt na vzdelávacie služby, ktorý bude rozposlaný všetkým vzdelávacím spoločnostiam na stránkach www.skolenia.sk.

Zadajte dopyt >>>
© 2017 Všetky práva vyhradené, 0.131s
design: widegrafik.