Detail kurzu
Lean office
Asseco CEIT, a.s.
Popis kurzu
Cieľom kurzu je poukázať na LEAN Office, ako na novú cestu k efektívnej administratíve. Účastníci sa naučia identifikovať straty a plytvania v administratívnych činnostiach. Reálne prínosy, ktoré pocítia zamestnanci, a vidí ich aj majiteľ spoločnosti, prichádzajú až po eliminácii strát a plytvaní, za pomoci nástrojov a techník LEAN Office. Účastníci tréningu budú ovládať teoretický základ i praktickú stránku manažmentu toku hodnoty v Office tak, aby znalosti z tohto tréningu vedeli využiť pri koordinácii implementácie LEAN Office vo svojej spoločnosti. Tréning bude doplnený o praktickú ukážku možnej realizácie.
Po ukončení tréningu budú účastníci:
- poznať rozdiel (podobnosť) medzi implementáciou filozofie LEAN vo výrobe a v administratíve,
- oboznámení s prínosmi zavedenia stratégie LEAN v administratívnej oblasti,
- vedieť identifikovať 8 strát a plytvaní na svojom vlastnom pracovisku,
- ovládať teoretickú i praktickú stránku krokov manažmentu toku hodnoty,
- rozumieť hlasu zákazníka a budú poznať jeho dôležitosť aj v rámci administratívnych činností,
- poznať harmonogram nutných aktivít pre vytvorenie Lean office,
- poznať prístupy a postupy k mapovaniu,
- mať vyskúšané nástroje transformácie súčasného stavu na stav budúci,
- vedieť vytvoriť plán zlepšení pre vytvorenie budúceho stavu,
- poznať predpoklady pre úspešnú implementáciu zmien.
Obsah kurzu
- Problémy, s ktorými sa stretávajú účastníci vo svojich firmách
- Brainstorming – zadefinovanie hlavných strát a plytvaní v ich administratíve
- Straty a plytvania podľa Toyoty
- Straty a plytvania aplikované na Office
- Prínosy LEAN Office
- Nástroje používané v LEAN Office
- Kroky manažmentu toku hodnoty – pomocou brainstormingu
- Prečo použiť práve kroky toku hodnoty
- Vysvetlenie dôležitosti správneho pochopenia hlasu zákazníka
- Nájdenie odpovede na otázku: „Robíme aj v Office skutočne, čo potrebuje zákazník?“
- Riadenie sa hlasom zákazníka – „Ako na to?“
- Význam zberu dát
- Odpoveď na otázku: „Prečo sa vybrať práve LEAN cestou?“
- Kľúčové aktivity pre úspešné zavedenie LEAN Office
- Definovanie toku hodnoty
- Spôsoby výberu toku hodnoty
- Vzdelávanie sa v štíhlosti
- Tri fázy zavedenie LEAN Office
- Zadefinovanie postupu mapovania toku hodnoty
- Mapa súčasného stavu – jej prínosy
- Popis zakreslenia mapy
- Zadefinovanie fáz pre mapovanie budúceho stavu
- Ukážky transformácie súčasného stavu na stav budúci
- Ukážka aplikácie nástrojov pre vytvorenie budúceho stavu
- Odporučenia pre úspešnú implementáciu zmien
- Diskusia
Cieľová skupina
Stredný a vrcholový manažment
Certifikát
Certifikát o absolvovaní tréningu
Kontaktná osoba
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality