Detail kurzu

Popis kurzu

Cieľom kurzu je poukázať na LEAN Office, ako na novú cestu k efektívnej administratíve. Účastníci sa naučia identifikovať straty a plytvania v administratívnych činnostiach. Reálne prínosy, ktoré pocítia zamestnanci, a vidí ich aj majiteľ spoločnosti, prichádzajú až po eliminácii strát a plytvaní, za pomoci nástrojov a techník LEAN Office. Účastníci tréningu budú ovládať teoretický základ i praktickú stránku manažmentu toku hodnoty v Office tak, aby znalosti z tohto tréningu vedeli využiť pri koordinácii implementácie LEAN Office vo svojej spoločnosti. Tréning bude doplnený o praktickú ukážku možnej realizácie.

Po ukončení tréningu budú účastníci:

  • poznať rozdiel (podobnosť) medzi implementáciou filozofie LEAN vo výrobe a v administratíve,
  • oboznámení s prínosmi zavedenia stratégie LEAN v administratívnej oblasti,
  • vedieť identifikovať 8 strát a plytvaní na svojom vlastnom pracovisku,
  • ovládať teoretickú i praktickú stránku krokov manažmentu toku hodnoty,
  • rozumieť hlasu zákazníka a budú poznať jeho dôležitosť aj v rámci administratívnych činností,
  • poznať harmonogram nutných aktivít pre vytvorenie Lean office,
  • poznať prístupy a postupy k mapovaniu,
  • mať vyskúšané nástroje transformácie súčasného stavu na stav budúci,
  • vedieť vytvoriť plán zlepšení pre vytvorenie budúceho stavu,
  • poznať predpoklady pre úspešnú implementáciu zmien.

Obsah kurzu

  • Problémy, s ktorými sa stretávajú účastníci vo svojich firmách
  • Brainstorming – zadefinovanie hlavných strát a plytvaní v ich administratíve
  • Straty a plytvania podľa Toyoty
  • Straty a plytvania aplikované na Office
  • Prínosy LEAN Office
  • Nástroje používané v LEAN Office
  • Kroky manažmentu toku hodnoty – pomocou brainstormingu
  • Prečo použiť práve kroky toku hodnoty
  • Vysvetlenie dôležitosti správneho pochopenia hlasu zákazníka
  • Nájdenie odpovede na otázku: „Robíme aj v Office skutočne, čo potrebuje zákazník?“
  • Riadenie sa hlasom zákazníka – „Ako na to?“
  • Význam zberu dát
  • Odpoveď na otázku: „Prečo sa vybrať práve LEAN cestou?“
  • Kľúčové aktivity pre úspešné zavedenie LEAN Office
  • Definovanie toku hodnoty
  • Spôsoby výberu toku hodnoty
  • Vzdelávanie sa v štíhlosti
  • Tri fázy zavedenie LEAN Office
  • Zadefinovanie postupu mapovania toku hodnoty
  • Mapa súčasného stavu – jej prínosy
  • Popis zakreslenia mapy
  • Zadefinovanie fáz pre mapovanie budúceho stavu
  • Ukážky transformácie súčasného stavu na stav budúci
  • Ukážka aplikácie nástrojov pre vytvorenie budúceho stavu
  • Odporučenia pre úspešnú implementáciu zmien
  • Diskusia

Cieľová skupina

Stredný a vrcholový manažment

Certifikát Certifikát o absolvovaní tréningu
Hodnotenie




Organizátor