Detail kurzu
Asertívne jednanie
Asseco CEIT, a.s.
Popis kurzu
Zámerom vzdelávania je poskytnúť účastníkom základné zručnosti asertivity ako optimálnej formy komunikácie a naučiť účastníka využiť svoje práva na sebapresadenie bez obmedzenia práv iných na vlastný názor, vytvárať pokojnú a vecnú atmosféru. Účastníci si vyskúšajú asertívne techniky. Osvoja si ako vhodne povedať nie, formulovať požiadavky, žiadať o láskavosť, vyjadrovať svoje kladné a záporné emócie, ale i to, ako začať, udržiavať a končiť rozhovory. Budú mať možnosť analyzovať situácie, ktoré vznikajú priamo v ich pracovnom procese.
Po ukončení vzdelávania budú účastníci:
- poznať rozdiel medzi asertívnym, agresívnym a pasívnym správaní,
- poznať svoje asertívne práva,
- vedieť vhodne reagovať na kritiku,
- vedieť ako lepšie komunikovať v procese budovania vzťahov s podriadenými, nadriadenými, kolegami, zákazníkmi a dodávateľmi,
- poznať metódy žiadania o láskavosť a spôsoby zdvorilého odmietania žiadosti o láskavosť,
- poznať a mať precvičené zásady aktívneho počúvania, zručnosti zabezpečujúcej dosahovanie obojstrannej dohody,
- vedieť aké sú možné spôsoby pozitívnej komunikácie v náročných pracovných situáciách, či v osobnom živote,
- poznať spôsoby na presadenie svojich oprávnených požiadaviek a spôsoby odmietania neoprávnených požiadaviek od iných,
- mať precvičené rôzne asertívne techniky na viacerých situáciách z praxe.
Obsah kurzu
OBSAH
- Vymedzenie pojmu
- Rozlíšenie troch základných typov správania
- Základné asertívne práva
- Techniky asertívnej komunikácie
- Optimálne podmienky pre asertívne správanie
- Zvládanie nátlaku a manipulácie, schopnosť presadiť oprávnené požiadavky
- Zvládanie kritiky
- Rozvoj asertívnych zručností
- Precvičovanie techník asertívnej komunikácie
- Empatická asertivita
Cieľová skupina
Riadiaci zamestnanci, THP, zamestnanci všetkých úrovní
Certifikát
Certifikát o absolvovaní tréningu
Kontaktná osoba
Hodnotenie
Organizátor
Podobné kurzy
podľa názvu a lokality