Detail kurzu

Asertívne jednanie

Asseco CEIT, a.s.

Popis kurzu

Zámerom vzdelávania je poskytnúť účastníkom základné zručnosti asertivity ako optimálnej formy komunikácie a naučiť účastníka využiť svoje práva na sebapresadenie bez obmedzenia práv iných na vlastný názor, vytvárať pokojnú a vecnú atmosféru. Účastníci si vyskúšajú asertívne techniky. Osvoja si ako vhodne povedať nie, formulovať požiadavky, žiadať o láskavosť, vyjadrovať svoje kladné a záporné emócie, ale i to, ako začať, udržiavať a končiť rozhovory. Budú mať možnosť analyzovať situácie, ktoré vznikajú priamo v ich pracovnom procese.

Po ukončení vzdelávania budú účastníci:

  • poznať rozdiel medzi asertívnym, agresívnym a pasívnym správaní,
  • poznať svoje asertívne práva,
  • vedieť vhodne reagovať na kritiku,
  • vedieť ako lepšie komunikovať v procese budovania vzťahov s podriadenými, nadriadenými, kolegami, zákazníkmi a dodávateľmi,
  • poznať metódy žiadania o láskavosť a spôsoby zdvorilého odmietania žiadosti o láskavosť,
  • poznať a mať precvičené zásady aktívneho počúvania, zručnosti zabezpečujúcej dosahovanie obojstrannej dohody,
  • vedieť aké sú možné spôsoby pozitívnej komunikácie v náročných pracovných situáciách, či v osobnom živote,
  • poznať spôsoby na presadenie svojich oprávnených požiadaviek a spôsoby odmietania neoprávnených požiadaviek od iných,
  • mať precvičené rôzne asertívne techniky na viacerých situáciách z praxe.

Obsah kurzu

OBSAH

  • Vymedzenie pojmu
  • Rozlíšenie troch základných typov správania
  • Základné asertívne práva
  • Techniky asertívnej komunikácie
  • Optimálne podmienky pre asertívne správanie
  • Zvládanie nátlaku a manipulácie, schopnosť presadiť oprávnené požiadavky
  • Zvládanie kritiky
  • Rozvoj asertívnych zručností
  • Precvičovanie techník asertívnej komunikácie
  • Empatická asertivita

Cieľová skupina

Riadiaci zamestnanci, THP, zamestnanci všetkých úrovní

Certifikát Certifikát o absolvovaní tréningu
Hodnotenie




Organizátor